Krakowski start-up Ergonode, jako pierwszy w Europie, umożliwia sklepom internetowym tworzenie opisów produktowych dzięki sztucznej inteligencji. Algorytmy AI użyte w oprogramowaniu polskiej spółki pomogą zespołom tworzącym opisy produktowe w sklepach online pracować efektywniej i bardziej twórczo. Ergonode tworzy oprogramowanie typu PIM. To skrót, który niewiele mówi “zwykłemu Kowalskiemu”, chociaż ogromnie wpływa na sposób w jaki ów dokonuje niemal każdego zakupu przez internet.
Product Information Management – bo o nim mowa to klasa oprogramowania używana przez nowoczesne e-sklepy, która pozwala skutecznie zarządzać wszystkimi treściami, na bazie których klienci dokonują decyzji o zakupie online: opisami produktów, zdjęciami, nagraniami wideo czy wizualizacjami 3D. Im większy sklep internetowy i w im większej ilości krajów obecny – tym bardziej potrzebny mu do rozwoju niezawodny PIM.
W samej tylko w Polsce w 2022 funkcjonowało ponad 54 tys. sklepów internetowych. Dla porównania, w ponad dwukrotnie mniejszej pod względem liczby ludności Holandii, w której stopień rozwoju biznesu internetowego jest wyższy, funkcjonuje… ponad 80 tys. e-sklepów!. Potencjał tkwiący w rozwijającej się branży handlu online dostrzegł założyciel Ergonode, Marcin Piwowarczyk. Teraz, kierowane przez niego Ergonode jako pierwsze w Europie udostępniło w swoim PIM funkcjonalność tworzenia opisów przez AI.
Co robi AI w opisach produktów?
Zadaniem, jakie powierzono AI jest generowanie automatycznie opisów produktów oraz tłumaczeń. W praktyce oznacza to, że algorytm AI zdejmuje z redaktora uciążliwe czynności związane z edycją treści, potrafi wypunktować ważne sentencje z dłuższego tekstu czy też odwrotnie – zmienić obszerny opis w czytelne podpunkty. Dodatkowo sztuczna inteligencja jest zdecydowanie efektywniejsza w dopasowywaniu poprawnych form gramatycznych oraz stylistycznych. Wewnętrzne testy wskazują, że średni czas wypełnienia treściami karty jednego produktu bez użycia AI wynosi średnio między 45 a 90 minut, podczas gdy z użyciem AI to samo zadanie trwa… kilkanaście sekund.
Wprowadzona przez Ergonode funkcjonalność ma przede wszystkim wesprzeć zespoły tworzące informacje produktowe i ułatwić im codzienną pracę z treściami. Wdrożenie AI niesie za sobą również zmiany w zakresie obowiązków związanych z danym stanowiskiem.
– Wdrożenie sztucznej inteligencji w obszarze zarządzania informacjami produktowymi zwiększy potencjał i kreatywność tworzących je osób. Wykorzystanie algorytm AI zmieni copywriterów w redaktorów, a to z kolei pozwoli im bardziej skupić się na kreatywnym spojrzeniu na informacje produktowe, przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności ich pracy – deklaruje Marcin Piwowarczyk, prezes Ergonode.
Według przedstawicieli Ergonode, AI może zwiększyć konkurencyjność samej ich platformy, bo sprawia, że poza sklepami internetowymi, po oprogramowanie sięgnąć może inny typ biznesu – agencje e-commerce, świadczące usługi m.in. w zakresie tłumaczeń stron produktowych.
Kto w Europie sięga po PIM?
W Polsce dotychczas na współpracę z Ergonode zdecydowały się m.in. Komfort (branża podłóg i wystroju wnętrz), browar Pinta (producent piwa kraftowego) czy Omnires (producent armatury). W Europie to m.in. szwedzka grupa Euroflorist (sieć kwiaciarni), duński Dilling (producent organicznej odzieży) czy holenderskie Out at Home (dystrybutor artykułów ogrodowych). W całej Europie z rozwiązania oferowanego przez krakowską spółkę Ergonode korzysta już ponad kilkadziesiąt platform e-commerce o transgranicznych ambicjach, m.in. w Hiszpanii, Szwajcarii, Belgii czy Szwecji.
Atutów używania PIMu w procesie handlu online jest wiele.
– Nasze oprogramowanie zwiększa wydajność pracy i poprawia jakość publikowanych opisów produktowych w sklepie dowolnej branży. Pozwala na szybszą i dokładniejszą kontrolę procesu publikacji treści, a także systematyzuje pracę z asortymentem w handlu online – wylicza korzyści Bartłomiej Kiermasz, Chief Commercial Officer w Ergonode, odpowiedzialny za komercjalizację oprogramowania.
Jako brand technologiczny, Ergonode stale się rozwija i wprowadza innowacyjne rozwiązania, które mają za zadanie ułatwić procesy i oszczędzić czas firmom e-commerce, niezależnie od skali ich działalności.
Funkcjonalnością AI zainteresowanych jest wielu przedstawicieli branży e-commerce, z rozmaitych sektorów. Na przełomie roku ‘22 i ‘23 zapowiadana jest seria wdrożeń wśród kolejnych liderów całego szeregu kategorii handlowych.