piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Ericsson: 70% polskich abonentów chce szczerości od operatorów komórkowych

    Zobacz również

    Godny zaufania, pomocny i szczery – taki powinien być idealny operator komórkowy. To wynik badania firmy Ericsson, który zapytał o to użytkowników telefonów komórkowych na całym świecie. Operator musi być też nieskomplikowany, fachowy i godny szacunku.
    Klientów z operatorami telefonii komórkowej łączą skomplikowane relacje. Kochają ich i nienawidzą jednocześnie. Oceniają ich bardzo surowo za wysokie koszty, słabą obsługę klienta, słaby zasięg itp.

    - Reklama -

    Z drugiej strony, klienci chętnie korzystają z atrakcyjnych promocji oraz innowacyjnych usług. To poprawia postrzeganie operatorów.  Wystarczy jednak tylko jeden incydent czy jednak kusząca promocja u konkurencyjnego operatora, by znów oceniać swojego dostawcę gorzej – wynika z badania ConsumerLab firmy Ericsson.

    61 proc. badanych na całym świecie jako najwyższą wartość operatora wymienia „godny zaufania”. 52 proc. życzy sobie, by dostawca usług był pomocny, a 49 proc. – aby był szczery. Kolejne wymieniane wartości to „nieskomplikowany”, „fachowy” i „godny szacunku”.

    Oczekiwania a rzeczywistość
    Niestety, pomiędzy oczekiwaniami co do idealnego operatora, a postrzeganiem obecnego dostawcy usług mobilnych istnieje przepaść.  Tak jest na całym świecie, także w Polsce.  Blisko 70 proc. polskich użytkowników telefonów komórkowych u operatora najbardziej ceni szczerość.  Jednocześnie zaledwie mniej niż 40 proc. faktycznie taką cechę przypisuje swojemu operatorowi.  Podobnie blisko 70 proc. chce, by jego operator był godny zaufania, a tylko nieco ponad 40 proc. uważa, że w istocie tak jest.  Na trzecim miejscu Polacy wśród wartości stawiają fachowość, jednak i tu między życzeniami a faktyczną oceną jest rozdźwięk.

    Wyższy poziom skomplikowania

    Co zaskakujące, wszyscy czterej polscy operatorzy są podobnie oceniani przez klientów. Najmłodszy z nich, Play, w ocenach nie odróżnia się od Orange, T-Mobile i Plusa.  Wszyscy są oceniani jako stosunkowo godni zaufania, fachowi i szczerzy.  Nie są jednak postrzegani jako nieskomplikowani, z wyższej półki, odpowiedzialni społecznie ani zabawni.

    Porównywalne rezultaty uzyskane w badaniu przez czterech największych operatorów w Polsce mogą świadczyć o tym, że przedstawiciele 'wielkiej czwórki’ mają trudność lub wprost nie zamierzają wyróżniać się na tle konkurentów – mówi Katarzyna Pąk, dyrektor działu komunikacji marketingowej w firmie Ericsson.

    Badacze Ericssona sprawdzili także, jak postrzeganie operatorów zmieniło się w ciągu dwóch lat. Największe zmiany  takich wartości jak „ekscytujący”  (wzrost z 5 proc. do 32 proc.) i „motywujący” (wzrost z 10 proc. do 22 proc.).  Źle wygląda jednak kwestia odpowiedzialności społecznej. Taką cechę przypisuje obecnie operatorom tylko 18 proc. (wcześniej 30 proc). Jeszcze gorzej jest z opinią „nieskomplikowany”. Dwa lata temu oceniało tak operatora 37 proc. Polaków. Teraz – zaledwie 16 proc. 

    ŹródłoEricsson
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...