Ericsson, światowy lider w dziedzinie technologii i usług komunikacyjnych, poinformował o sfinalizowaniu przejęcia działu usług telekomunikacyjnych i medialnych firmy Devoteam we Francji. Informacja zapowiadająca tę transakcję została opublikowana 21 stycznia 2013 roku. Ericsson wita w gronie swoich współpracowników 400 specjalistów w dziedzinie usług informatycznych, którzy dołączą do firmy we Francji w ciągu najbliższych miesięcy, a już dziś zaczną pracować pod nową marka.
Przejęcie obejmuje również telewizję SmartVision.
Magnus Mandersson, wiceprezes wykonawczy i dyrektor działu usług globalnych (Business Unit Global Services) w firmie Ericsson, powiedział: –Przeprowadzone przejęcie wzmacnia pozycję firmy Ericsson na francuskim rynku doradztwa i integracji systemów. Zmierzamy w kierunku społeczeństwa sieciowego, a klienci w coraz większym stopniu korzystają z zaawansowanych usług, co oznacza konieczność wprowadzania zmian. Usługi doradztwa i integracji systemów są dla operatorów bardzo ważne, ponieważ pomagają im w przekształceniu ich przedsiębiorstw i optymalizacji obsługi klienta.
Franck Bouétard, szef firmy Ericsson we Francji, powiedział: –Dzięki sfinalizowaniu tego przejęcia jesteśmy w stanie oferować we Francji kompleksowe rozwiązania i usługi informatyczne dla operatorów i branży medialnej, obejmując przy tym ich zasoby strategiczne, czyli sieci, systemy OSS i BSS oraz telewizję.
Firma Ericsson to niekwestionowany światowy lider rynku usług telekomunikacyjnych, oferujący szeroką gamę rozwiązań dla operatorów. Dział doradztwa i integracji systemów (Consulting and Systems Integration, CSI) firmy wspiera dostawców usług i operatorów w przekształcaniu ich działalności i zapewnianiu konkurencyjności w punktach, w których łączą się technologie informatyczne i sieci. Ericsson zatrudnia około 15 000 specjalistów ds. doradztwa i integracji systemów. Firma co roku realizuje ponad 1500 projektów w tej dziedzinie. Dzięki kompetencjom ekspertów z działu usług telekomunikacyjnych i medialnych firmy Devoteam Ericsson może rozszerzyć i wzmocnić swoją ofertę, a także potwierdzić swoje długoterminowe plany i zaangażowanie w tym obszarze.