Ericsson (NASDAQ:ERIC) i Cisco (NASDAQ:CSCO) ogłosiły znaczący postęp we wszelkich obszarach swojego partnerstwa strategicznego, które zostało ogłoszone w listopadzie 2015 roku. Siły sprzedażowe firm zostały skutecznie połączone z klientami na świecie w zakresie rozwiązań biznesowych obejmujących sieci, mobilność i technologie w chmurze, transformację IP i usługi zarządzane, co przekłada się na nowe i rozszerzone możliwości biznesowe.
Dzięki wspólnej i kompleksowej ofercie, obecności na rynku globalnym, niezrównanej pozycji na rynku i silnemu dopasowaniu kulturowemu partnerstwo generuje rozwój, przyspiesza innowacje i transformację cyfrową. W ciągu trzech miesięcy od ogłoszenia partnerstwa niemal firmy pozyskały wielu nowych klientów, zawierając umowy z operatorami w zakresie transformacji sieci szkieletowej IP, transformacji obszaru TV i sieci kablowych, modernizacji sieci mobilnych typu backhaul z wykorzystaniem integracji systemów Ericsson i usług globalnych.
Ponadto firma Cisco ogłosiła podjęcie współpracy z firmami Ericsson i Intel nad rozwojem następnej generacji routera 5G dla biznesu i klientów indywidualnych. Wspólnie rozpoczną one prace rozwojowe i próby urządzenia, które z założenia ma być pierwszym w branży routerem 5G (sieci bezprzewodowych piątej generacji). Jako członkowie Verizon 5G Technology Forum, firmy Cisco, Ericsson i Intel są partnerami firmy Verizon w obrębie ekosystemu zmierzającego do przyspieszenia tempa istotnych innowacji w technologii 5G.
Obie firmy przyspieszyły prace nad wspólnymi modelami rynkowymi i szkoleniem personelu sprzedażowego i dokonują postępów w dziedzinie planowania taktycznego i budowy zasobów globalnych. Kolejne rozwiązania i elementy współpracy będą realizowane równolegle w sześciu obszarach strategicznych – IP core, stały kablowy dostęp szerokopasmowy, business VPN, mobile backhaul, usługi transformacji IP oraz usługi zarządzane IP i IT – jak również w zakresie inteligentnych miast z potencjałem do współpracy nad rozwojem technologii Internetu rzeczy (IoT).
Firma Ericsson przedstawiła również rozwiązanie Ericsson Dynamic Service Manager, nowy produkt do zarządzania usługami sieciowymi w czasie rzeczywistym za pośrednictwem wielu domen technologii i sprzedaży. Jako wynik współpracy i korzystania z własności intelektualnej obu firm, Dynamic Service Manager skupi się początkowo na backhaulingu mobilnym wielu sprzedawców, IP i firmowych sieciach VPN. Łączy on ze sobą doświadczenie Ericsson w OSS oraz doświadczenia Cisco w zakresie IP i technologiach optycznych w celu oszczędnego zarządzania złożonymi usługami sieciowymi. Ogólną dostępność produktu szacuje się na drugą połowę 2016 roku.
Oprócz rezultatów wynikających z partnerstwa obie firmy podpisały również wspólną umowę o prawach własności intelektualnej, jak również umowę świadczenia usług profesjonalnych. To ostatnie umożliwi skorzystanie z 66 000 pracowników serwisowych Ericsson i 11 000 pracowników serwisowych Cisco, którzy zajmą się konsultingiem, integracją systemów, pomocą techniczną i usługami zarządzanymi w zakresie IT i sieci w 180 krajach.
Hans Vestberg, President/CEO, Ericsson powiedział: – Bardzo cieszą mnie opinie klientów i personelu sprzedażowego dotyczące naszych wspólnych możliwości. Oczywiste jest, że nasze dwie firmy podchodzą do tego partnerstwa z podobnym zaangażowaniem i chęcią realizacji zadań. W warunkach rosnącej złożoności sieci i wymagań w zakresie wydajności, partnerstwo strategiczne oferuje wyraźną wartość dla naszych klientów”
Chuck Robbins, CEO, Cisco, powiedział: – W dzisiejszym dynamicznym świecie partnerstwo strategiczne następnej generacji pozwala nam wprowadzać innowacje i szybciej reagować. Od momentu ogłoszenia w listopadzie naszego partnerstwa z Ericsson, nabraliśmy dużego rozpędu w obrębie efektywnych kosztowo rozwiązań, ulepszonych doświadczeń i szybszego wprowadzania rozwiązań na rynek dla naszych klientów. Nasze wszechstronne portfolio i intensywne skupienie na klientach sprawiają, że jestem jeszcze bardziej przekonany, iż unikalne partnerstwo firm Cisco i Ericsson przyczyni się do jeszcze większego wzrostu dla naszych klientów i szybszego wprowadzania innowacji w branży.