Branża telekomunikacyjna przechodzi proces głębokiej transformacji. Klienci oczekują od operatorów telekomunikacyjnych innowacyjnych i spersonalizowanych produktów oraz elastycznych i prostych w obsłudze systemów płatności. Z drugiej strony operatorzy poddawani są presji rynkowej redukcji cen usług i ciągłego zwiększania efektywności operacyjnej. Operatorzy telekomunikacyjni by sprostać tym wymaganiom budują i udoskonalają swoje systemy wsparcia biznesowego (BSS) oraz operacyjnego (OSS),
które stały się strategicznym czynnikiem szybkiego i efektywnego kosztowo budowania innowacyjnych produktów, przyciągnięcia nowych klientów oraz automatyzacji wewnętrznych procesów.
Ericsson jest światowym liderem rozwiązań OSS/BSS oraz dostawcą usług integracji i outsourcingu systemów IT dla operatorów telekomunikacyjnych. W ostatnim roku Ericsson przejął wiodących producentów rozwiązań OSS – firmy Telcordia i ConceptWave i wciąż rozwija działy usług konsultingu biznesowego oraz integracji systemów.
Ericsson, wychodząc naprzeciw potrzebom operatorów w rejonie Europy Centralnej Polsce utworzył nowe stanowisko – Head of OSS/BSS Engagement Practice dla Europy Centralnej, który odpowiada za rozwój segmentu rozwiązań i usług OSS/BSS w Polsce, Austrii, Bośni i Hercegowinie, Chorwacji, Czechach, Słowacji, Słowenii oraz na Węgrzech. Stanowisko objął Sławomir Dziewiatowski, który wnosi do nowej roli w Ericsson 14 letnie doświadczenie w konsultingu i integracji systemów dla sektora telekomunikacyjnego w IBM Global Business Services i kluczowych polskich integratorów IT m.in. Sygnity.