Firma Ericsson poinformowała o otrzymaniu nagrody 2012 Fierce Innovation, przyznawanej przez wydawców magazynów FierceWireless, FierceTelecom i FierceCable oraz jury operatorów. Rozwiązanie Ericsson Experience Manager uzyskało najwyższe wyróżnienie w kategorii innowacji w zakresie systemów B/OSS (Business and Operational Support Systems – systemy wspomagania procesów biznesowych i operacyjnych). Jurorzy docenili znakomite funkcje zarządzania doświadczeniami klientów i jakość usług
dzięki którym operatorzy mogą zapewnić swoim abonentom usługi na najwyższym poziomie.
Experience Manager, jeden z komponentów pakietu Ericsson Assurance, wspomaga zarządzanie jakością usług poprzez gromadzenie, wyszukiwanie i analizowanie pomiarów pochodzących z różnych elementów sieci, serwerów aplikacji i urządzeń użytkowników. Ułatwia szybkie wykrywanie problemów i ich przyczyn oraz ustalanie priorytetów reagowania na nie w sposób, który zapewnia stałą wysoką jakość usług. W rezultacie pomaga operatorom w zdobywaniu lojalności klientów, pozyskiwaniu nowych źródeł przychodów, szybszym rozwiązywaniu problemów oraz obniżeniu kosztów obsługi klientów.
– Pozytywne doświadczenia użytkowników zwiększają ich zainteresowanie nowymi usługami mobilnymi, co przekłada się na wyższe przychody operatorów – powiedziała Elisabetta Romano, dyrektor ds. systemów OSS w dziale rozwiązań wspomagających operacje biznesowe (Business Unit Support Solutions) w firmie Ericsson. – Ericsson Experience Manager ułatwia operatorom monitorowanie i kontrolowanie doświadczeń klienta oraz utrzymanie ich na spójnym, wysokim poziomie. Jesteśmy dumni, że magazyn Fierce docenił nasze innowacje w zakresie wspomagania jakości usług.
Laureaci nagród Fierce Innovation zostali wyłonieni przez jury złożone wyłącznie z przedstawicieli operatorów. Oto jego skład: Stephen Bye, dyrektor ds. technicznych i wiceprezes ds. rozwoju technologii i strategii, Sprint; Mattias Fridstrom, wiceprezes i dyrektor ds. technologii, TeliaSonera International; Abhi Ingle, wiceprezes ds. ekosystemów i innowacji, AT&T; Tom Nagel, wiceprezes ds. rozwoju firmy i strategii odpowiedzialny za usługi komunikacyjne i usługi przetwarzania danych, Comcast Cable; Todd Smith, dyrektor ds. relacji z mediami, Cox Communications; Jim Wales, dyrektor wykonawczy ds. sieci, Verizon. Jurorzy oceniali kandydatów według takich kryteriów, jak innowacje technologiczne, wyniki finansowe, pozycja na rynku oraz doświadczenia i zadowolenie klientów.