Ericsson opublikował „5G Readiness Survey”, globalny raport przybliżający działania podejmowane przez wiodących dostawców usług w oczekiwaniu na technologię 5G; priorytety kierujące ich inicjatywami oraz jak mogą przyspieszyć uruchomienie swoich sieci 5G. Badanie ukazuje stan branży w odniesieniu do technologii mobilnej nowej generacji. 5G Reading Survey”, oparto o informacje od 50 menedżerów z 29 ogólnoświatowych operatorów, którzy ogłosili zamiar wdrożenia 5G.
Prawie wszyscy ankietowani wskazali wzrost przychodów i redukcję kosztów jako główne czynniki wpływające na wybór przypadków użycia odnoszących się do przychodów z 5G. Chociaż działania oparto tradycyjnie na konsumencie, zdecydowana większość respondentów zgodziła się, że aby zarabiać na 5G, operatorzy muszą również zapewnić usługi dostosowane do konkretnych branż i znaleźć nowe modele podziału przychodów. Obszarami o wysokim potencjale wzrostu przychodów są współpraca z innymi firmami oraz Internet Rzeczy.
Badanie opisuje również programy pilotażowe prowadzone obecnie przez Ericsson z partnerami z różnych branż w celu określenia ich potrzeb i zbudowania trwałych rozwiązań cyfrowych mających zastosowanie do całych segmentów rynku.
Według badania, operatorzy mogą już teraz podejmować kroki w celu zapewnienia płynnego przejścia na 5G. Kroki te obejmują tworzenie nowych strategii, inwestowanie w rozwój i testy oraz wyceny, jak i wdrażanie nowych przypadków użycia czy modeli biznesowych.
Badanie podkreśla jaką zaletę stanowi posiadanie partnera z bardzo dobrym ekosystemem 5G, który może pomóc operatorom w płynnym przejściu na 5G.
Arun Bansal, Head of Business Unit Network Products, Ericsson, powiedział: – Ericsson wierzy, że 5G stanowi podstawę wykorzystania pełnego potencjału Społeczeństwa Sieci. Nawiązujemy współpracę z naszymi klientami aby wcześnie wdrożyć technologię 5G poprzez dostosowywanie standardów, budowanie najlepszego globalnego ekosystemu 5G i pomaganie im w opracowywaniu innowacyjnych rozwiązań 5G zaprojektowanych z myślą o konkretnych zastosowaniach praktycznych. Naszym celem jest zminimalizowanie ryzyka po stronie naszych klientów i zapewnienie im osiągnięcia sukcesu w tej kluczowej transformacji.