Sprzedaż w drugim kwartale spadła o 11% rdr. Sprzedaż dla porównywalnych jednostek i z uwzględnieniem zmiany kursów walutowych spadła o 7% rdr. Sprzedaż w obszarze Mobile Broadband kontynuuje spadek, głównie na rynkach o słabym otoczeniu makroekonomicznym.
Sprzedaż zwiększyła się w Azji Południowo Wschodniej i Oceanii. Sprzedaż w obszarze 4G w Chinach i obszarze Networks w Ameryce Północnej utrzymała dotychczasowy poziom.
- Spodziewana jest zmiana obecnych trendów sprzedaży w drugiej połowie 2016 roku.
- Marża brutto zmalała do 32,3% (33,2%) rdr. głównie dzięki wyższemu udziałowi projektów zapewniających zasięg komórkowy w poszczególnych częściach Azji oraz niższej sprzedaży oprogramowania dla sieci szkieletowych i IP.
- Wskaźnik rentowności sprzedaży spadł do 5,1% (5,9%) rdr.
- Rozpoczęte zostały kolejne działania zmierzające do redukcji kosztów, ukierunkowane na osiągnięcie oszczędności rzędu 53 mld SEK w drugiej połowie 2017 roku.
- Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły -0,7 mld SEK (3,1). Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w ciągu sześciu miesięcy 2016 roku wyniosły -3,1 mld SEK (-2,8).