Rozwiązanie firmy Ericsson o nazwie Key Event Experience zostało wdrożone w celu wspierania obsługi mistrzostw świata w piłce nożnej 2014 w Brazylii przez Telefonikę | Vivo. Rozwiązanie stosowane na imprezach, które zazwyczaj powodują gwałtowny wzrost ruchu w sieciach mobilnych, zostało wykorzystane przez operatora po raz pierwszy w Brazylii. Rozwiązanie ulepsza jakość sieci postrzeganą przez klienta poprzez udoskonalenie doświadczenia użytkownika w okresie dużych imprez, na
których rozwiązanie jest wdrażane.
Wraz ze wzrostem użytkowania inteligentnych urządzeń mobilnych na rynku, a co za tym idzie – większym zapotrzebowaniem na szerokopasmowy dostęp w sieciach mobilnych wzrastają także naturalnie oczekiwania użytkowników co do jakości sieci. Owe oczekiwania i wymagania są jeszcze wyższe, gdy miliony użytkowników są skoncentrowane w określonym miejscu, dzieląc się filmami wideo, zdjęciami i tweetami i wykorzystując przepustowość sieci do maksimum.
Badania Ericsson przeprowadzone podczas piłkarskich MŚ 2010 w RPA wykazały, że w porównaniu z początkiem mistrzostw korzystanie z usług głosowych wzrosło o 40%, a korzystanie z usług przesyłania danych było 10-krotnie większe od standardowego w danym okresie. Owo zapotrzebowanie, które podczas tegorocznych mistrzostw wzrosło jeszcze bardziej, wymagało dobrej wydajności sieci nie tylko na stadionach, ale i w miejscach strategicznie ważnych dla organizacji Mundialu, jak centra prasowe, lotniska i oficjalne przestrzenie do transmitowania meczów. W tych obszarach rozwiązanie Ericsson było również brane pod uwagę.
Paulo Cesar Teixeira, prezes Telefonica | Vivo, twierdzi: – Smartfony były głównym narzędziem dla osób będących na stadionach do nagrywania meczów podczas Mundialu. To naturalnie powoduje wzrost przepustowości sieci. Naszym celem przy wdrażaniu rozwiązania Key Event Experience spółki Ericsson było dostosowanie naszych sieci w celu zapewnienia naszym użytkownikom jak najlepszego doświadczenia podczas imprezy.
Sergio Quiroga da Cunha, dyrektor Ericsson w regionie Ameryki Łacińskiej, dodaje: – Rozwiązanie Key Event Experience przyczyniło się do tego, że usługi Telefoniki | Vivo były dobrze postrzegane przez użytkowników podczas meczów Mundialu w miastach, gdzie już wcześniej dostarczaliśmy sprzęt i usługi. Cała wiedza, jaką zgromadziliśmy dzięki kilkunastoletniemu doświadczeniu w spełnianiu wymogów tego kalibru, została wykorzystana do przeprowadzenia dokładnej diagnozy sieci. Jest to doskonała współpraca, która obejmuje rygorystycznie zarządzane usługi.
Badania wstępne rozpoczęły się w lutym z udziałem ekspertów Ericsson z innych krajów, którzy aktywnie uczestniczyli w dużych imprezach zorganizowanych w ostatnich latach, jak Super Bowl w Stanach Zjednoczonych czy igrzyska olimpijskie 2012 w Londynie. Przy systemie zarządzania siecią usługodawcy zainstalowano dwa serwery w celu wyodrębniania danych na temat wydajności sieci i przekazywania co 15 minut w okresie Mundialu raportów zawierających ocenę wydajności sieci oraz wskazówki na temat działań profilaktycznych.
Zaprojektowane w celu pomagania operatorom w utrzymywaniu wysokiego poziomu usług oraz dostarczania wiedzy z zakresu planowania, projektowania, wdrażania, optymalizacji i zarządzania awariami rozwiązanie Ericsson jest stosowane w São Paulo, Belo Horizonte, Brasilii, Cuiabie, Manaus i Salvadorze. Inne funkcje rozwiązania Key Event Experience obejmują monitorowanie wydajności w czasie rzeczywistym, aktywne zarządzanie ruchem oraz proaktywną reakcję w nieprzewidzianych sytuacjach.