Jak do tej pory świat mobilnych gier edukacyjnych został w dużej mierze zamknięty. Kwestie dotyczące jakości i szybkości, wszechobecność niewłaściwych reklam i brak zaufanego zabezpieczenia sprawiły, że dzieci nie mogły znacząco korzystać z gier mobilnych w celu zwiększenia ich nauki. Jednak rozwiązania tych problemów są już możliwe. Naukowcy z Laboratorium Badań i Innowacji 5G w King’s College w Londynie wraz z firmą Ericsson i dostawcą aplikacji do gier,
Rooplay, pracują nad zakłóceniami w grach mobilnych, wykorzystując przełomową technologię, aby uzyskać wymierne korzyści społeczne dla dzieci i ich rodziców.
Zespół bada, w jaki sposób 5G może zmienić gry, znacznie redukując szybkość i problemy związane z pamięcią, tworząc bezpieczne, wolne od reklam środowisko pracy poprzez technologię curation i cloud. Otwierają się możliwości edukacji umożliwiająca dzieciom dostęp do aktualnych i wysokiej jakości treści na całym świecie, szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.