czwartek, 21 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Ericsson publikuje 10 najgorętszych trendów konsumenckich na rok 2019

    Zobacz również

    Ericsson (NASDAQ: ERIC) opublikował ósmą edycję raportu swojego laboratorium ConsumerLab na temat trendów w roku 2019, reprezentujących przewidywania 34 milionów osób wcześnie korzystających z nowoczesnych technologii. Ostatnie wydanie rocznego raportu ocenia myśli i przewidywania konsumentów dotyczące technologii, jakie zaczną być wykorzystywane w najbliższej przyszłości, takich jak AI, VR, 5G i automatyka.

    - Reklama -

    Raport ujawnia, że technologia automatyczna i potrafiąca przewidzieć nastrój może szybko zacząć odgrywać coraz większą rolę w życiu ludzi.

    Dr Michael Björn, Dyrektor Działu Badań w Ericsson Consumer & IndustryLab, oraz główny autor raportu powiedział: – Wyobraźmy sobie smartphone, który wie nie tylko co robimy, ale także kim jesteśmy. Obecnie sztuczna inteligencja może zrozumieć naszą osobowość, patrząc tylko w nasze oczy. To jasne, że osoby wcześnie przyjmujące nowoczesne technologie widzą już przyszłość, w której nasze urządzenia znają nas lepiej niż my je.

    10 najgorętszych trendów na rok 2019 i lata kolejne to:

    • Możliwość posiadania świadomości

    Ponad 60 procent użytkowników wirtualnych asystentów uważa, że urządzenia rozumiejące nasz nastrój, będą stanowiły główny nurt technologii za 3 lata.

    • Inteligentne spory

    Ponad 65 procent użytkowników wirtualnych asystentów uważa, że za 3 lata inteligentne głośniki będą się spierać jak członkowie rodziny.

    • Aplikacje szpiegujące

        Ponad 45 procent konsumentów uważa, że aplikacje gromadzą o nich dane także wtedy, gdy oni nie korzystają z tych aplikacji.

    •     Wymuszona zgoda

        Konieczność ciągłego akceptowania plików cookie gromadzących dane irytuje 51 procent użytkowników.

    •     Internet umiejętności

    Ponad 50 procent użytkowników AR lub VR chce mieć aplikacje, okulary i rękawice, jakie oferują wirtualne wytyczne dotyczące praktycznych codziennych zadań, takich jak gotowanie czy naprawy.

    •     Bezdotykowa konsumpcja

    Około połowa użytkowników wirtualnych asystentów chce mieć automatyzowane rachunki i subskrypcje, a także samouzupełniajace się zapasy w domu.

    •     Mentalna otyłość

     31 procent konsumentów przewiduje, że wkrótce będzie chodzić do „siłowni mentalnych”, by ćwiczyć myślenie, gdyż codzienne podejmowanie decyzji staje się w coraz większym stopniu zautomatyzowane

    •     Eco ja

    39 procent konsumentów chce posiadać ekologiczny zegar, który mierzy ich ślad węglowy.

    •     Mój cyfrowy bliźniak

    48 procent użytkowników AR lub VR chce mieć swoje internetowe awatary, które będą ich dokładnie naśladować, tak by mogli być w dwóch miejscach jednocześnie.

    •     5G automatyzuje społeczeństwo

    Około 20 procent użytkowników smartphonów uważa, że 5G będzie lepsze do przyłączania urządzeń w ramach Internetu rzeczy (IoT), takich jak sprzęty gospodarstwa domowego, czy liczniki usług komunalnych.

    Na pytanie, czy powinniśmy postrzegać nadchodzące w najbliższej przyszłości technologie jako zagrożenie czy możliwość, dr Pernilla Jonsson, Dyrektor Consumer & IndustryLa, odpowiedziała: -Weszliśmy już w wiek, gdy ludzie i inteligentne maszyny wchodzą ze sobą w interakcje i współpracują. Dotychczas robiliśmy małe kroki w stronę przyszłości. Większą część przyszłości bezdotykowej trzeba jeszcze wypracować i to od nas zależy, w jaki sposób tę przyszłość stworzymy.

    Spostrzeżenia w raporcie opierają się na globalnych działaniach badawczych Ericsson ConsumerLab, prowadzonych przez ponad 23 lata i wykorzystują głównie dane z badania internetowego przeprowadzonego w październiku 2018 roku pośród zaawansowanych użytkowników Internetu w 10 wpływowych miastach na świecie.

    ŹródłoEricsson
    guest
    0 Comments
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...