czwartek, 19 września, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Ericsson – raport kwartalny Q2 2012

    Zobacz również

    W raportowanym kwartale działy usług globalnych (Global Services) i rozwiązań pomocy technicznej (Support Solutions) odnotowały duży popyt, natomiast dział sieci (Networks) odnotował spadek sprzedaży w ujęciu rdr (rok do roku), głównie z powodu spodziewanego spadku sprzedaży wyposażenia CDMA oraz słabszej aktywności biznesowej w Chinach (w tym niższej sprzedaży GSM), a także słabszej sprzedaży 3G w Rosji — powiedział Hans Vestberg prezes i dyrektor generalny firmy Ericsson.

    - Reklama -
    • Wzrost sprzedaży o 1% rdr i dobre wyniki kwartalne: wzrost o 9% kdk
    • Mniejsza sprzedaż działu sieci w porównaniu z poprzednim rokiem z powodu spodziewanego spadku sprzedaży wyposażenia CDMA oraz słabszej sprzedaży w Chinach i Rosji
    • Dobre wyniki rdr i kdk działów usług globalnych i rozwiązań pomocy technicznej
    • Profil biznesowy, cechujący się większym udziałem projektów zwiększających pokrycie niż projektów zwiększających pojemność, pozostanie niezmieniony w perspektywie krótkoterminowej
    • Negatywny wpływ projektów modernizacji sieci w Europie na marżę brutto zacznie stopniowo się zmniejszać od końca 2012 r.
    • Przepływy środków pieniężnych z działalności operacyjnej na poziomie –1,4 mld SEK, na co miał wpływ wysoki poziom kapitału obrotowego spowodowany głównie opóźnionym fakturowaniem
    • Dochód netto 1,2 mld SEK (w porównaniu z 3,2 mld SEK w poprzednim roku), na co miała wpływ niska rentowność działu sieci oraz wyższe straty ST-Ericsson
    • Rozwodniony zysk na akcję: 0,34 SEK (0,96); zysk na akcję (nie wg standardu IFRS): 0,78 SEK (1,60)

    Dział usług globalnych uzyskał w tym kwartale dobry wzrost we wszystkich obszarach dzięki skupieniu się operatorów na efektywności działalności oraz na intensywnej realizacji projektów. Natomiast dobry wynik działu rozwiązań pomocy technicznej był stymulowany sprzedażą systemów bilingowych i rozwiązań telewizyjnych. Oba te działy przyniosły łącznie około połowy przychodów całej grupy. Wzrost obrotów działu usług globalnych daje efekt obniżenia marży brutto.

    W dalszym ciągu będziemy monitorować, w ścisłym kontakcie z naszymi klientami, wpływ zmian w sytuacji makroekonomicznej oraz politycznej niepewności w niektórych regionach na inwestycje podejmowane przez klientów. Z rozmów z klientami wynika jasno, że podstawowe czynniki stymulujące wzrost ilości przesyłanych danych nie ulegają zmianie. Liczba abonentów smartfonów przekroczyła już 700 mln i — jak wynika z naszych szacunków — wzrośnie do 3 mld w roku 2017. Czynniki te sprawiają, że nasi klienci kładą coraz większy nacisk na wydajność sieci i jakość usług. To z kolei wymaga ponoszenia przez operatorów ciągłych nakładów na sprzęt, oprogramowanie i usługi.

    Sytuacja w naszym joint venture ST-Ericsson jest nadal trudna ze względu na znaczny spadek zakupów nowych produktów przez jednego z największych klientów, a także dalszy spadek sprzedaży wcześniejszych produktów. ST-Ericsson będzie nadal koncentrować się na zapewnieniu pomyślnej realizacji i dostaw platform NovaThor ModAp oraz modemów Thor, a równocześnie będzie dokonywać transformacji mającej na celu obniżenie swojego punktu rentowności.

    W 2010 r. podjęliśmy świadomą decyzję, aby zwiększyć udział w rynku oraz umocnić naszą pozycję lidera w dziedzinie technologii i usług, zdając sobie dobrze sprawę, że spowoduje to osłabienie rentowności w perspektywie krótkoterminowej. Obecnie skupiamy się na przełożeniu osiągniętych w ten sposób korzyści na trwały i rentowny wzrost — zakończył swoją wypowiedź Hans Vestberg.

    ŹródłoEricsson
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Słuchawki Sony z serii 1000X teraz w kolorze Smoky Pink

    Sony poinformowało o wprowadzeniu nowej wersji kolorystycznej nagradzanych słuchawek z serii 1000X z wiodącym systemem redukcji hałasu.​​​Dwa modele z...