Ericsson wdrożył w firmie Polkomtel usługę WiFi Calling, która działa w oparciu o fabrycznie wbudowaną w smartfony funkcję WiFi Calling. Ericsson zaprojektował i zintegrował system IMS, który jest bazą dla świadczenia usług VoWiFi oraz VoLTE. To pierwsze uruchomienie komercyjnego Wi-Fi Calling na polskim rynku. System IMS jaki dostarczyła firma Ericsson umożliwia w przyszłości uruchomienie usług VoWiFI, VoLTE, oraz cały zestaw funkcjonalności tzw: rich communication suite
(czat, przesyłanie plików, wzbogacanie połączenia głosowego strumieniem wideo wysokiej jakości).
Wi-Fi Calling umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych i wysyłanie wiadomości tekstowych za pomocą hot-spota. Usługa zwiększa zasięg i poprawia jakość rozmów. Ułatwia również kontakt telefoniczny w czasie przebywania w innym kraju, bez konieczności ponoszenia opłat za roaming.
Rozwiązanie zastosowane przez Ericsson oparte jest o standard 3GPP. Nie wymagane jest pobieranie odrębnej aplikacji. Usługa WiFi Calling jest zintegrowana z natywnymi funkcjami telefonu. Połączenia wykonywane za pośrednictwem WiFi Calling znajdą się w historii połączeń, razem z połączeniami wykonywanymi za pośrednictwem sieci komórkowej. W ten sam sposób rozwiązana została kwestia wiadomości tekstowych.
Dotarcie do większej liczby użytkowników smartfonów podyktowało rozszerzenie usługi WiFi Calling o wykorzystanie aplikacji przygotowanej przez Ericsson przy współpracy z firmą Taqua. Aplikacja dostępna jest na smartfonach z systemem Android. Oferuje funkcjonalności zbliżone do gotowego rozwiązania. Aplikacja wymaga jednorazowego uruchomienia w trakcie którego następuje jej połączenie z wbudowanymi funkcjami telefonu: historii połączeń/SMSów, wbudowanej klawiatury. Po zalogowaniu się do sieci WiFI wykonywanie połączeń za pomocą WiFi Calling odbywa się w identyczny sposób jak za pomocą sieci komórkowej.