W bezpośredniej reakcji na rosnące zapotrzebowanie na usługi zarządzane, zarówno w Chinach, jak i na całym świecie, Ericsson zwiększa swój potencjał i zakres możliwości w tej dziedzinie, zapowiadając otwarcie nowego globalnego centrum sterowania sieciami (GNOC) w Chinach. Oprócz nowego globalnego centrum sterowania siecią firma Ericsson posiada trzy takie ośrodki na świecie, zlokalizowane w Rumunii, Indiach i Meksyku.
– Dzięki naszej pozycji dostawcy usług telekomunikacyjnych numer jeden na świecie, przyciągamy ciągle nowe talenty i pomysły, które przekładają się na innowacje wdrażane w bieżącym działaniu — mówi Magnus Mandersson, szef działu usług globalnych w firmie Ericsson. – Kładziemy nacisk na równowagę między potencjałem globalnym a lokalnym, widząc w tym klucz do osiągnięcia najważniejszego celu naszych klientów, czyli poprawy poziomu zadowolenia konsumentów i usprawnienia działania. Z radością obserwujemy rosnące stale zapotrzebowanie na nasze usługi zarządzane, zarówno w sferze sieci tradycyjnych, jak i dotyczące sieci informatycznych.
Oprócz nowego globalnego centrum sterowania siecią firma Ericsson posiada trzy takie ośrodki na świecie, zlokalizowane w Rumunii, Indiach i Meksyku. Globalne centrum usługowe (GSC) w Indiach zatrudnia obecnie ponad 5000 ekspertów i mieści największe na świecie globalne centrum sterowania sieciami.
W Chinach firma Ericsson posiadała dotychczas oddział usługowy świadczący szeroki zakres usług, jak np. obsługa klienta, projektowanie i optymalizacja sieci, integracja systemów, wdrażanie sieci oraz obsługa zdarzeń specjalnych, które będą się znakomicie uzupełniały z ofertą nowego centrum sterowania. Początkowo w centrum sterowania będzie pracowało 300 osób, ale w ciągu 3–6 miesięcy ich liczba wzrośnie do 500.
Ericsson zarządza obecnie sieciami, z których korzysta ponad 800 milionów abonentów, z których ponad połowa jest obsługiwana przez te globalne centra sterowania sieciami.
Ericsson stara się uzyskiwać jak największe oszczędności skali, skupiając te działania, które można wykonywać zdalnie, w czterech centrach GSC. Pozostałe centra są zlokalizowane w Rumunii, Meksyku i Chinach. Podstawą mechanizmu świadczenia usług globalnych firmy Ericsson jest posiadanie zintegrowanego modelu, w którym pracownicy wykonujący usługi na poziomie lokalnym bez przerwy współpracują z regionalnymi centrami kompetencji i globalnym centrum usługowym GSC, korzystając ze wspólnych procesów, metod i narzędzi. Przykładem tego podejścia jest platforma świadczenia usług zarządzanych, czyli zestaw narzędzi umożliwiających skuteczne sterowanie siecią telekomunikacyjną, zarówno lokalnie, jak i ze zdalnych centrów sterowania. Z platformy tej korzysta wewnętrznie w firmie Ericsson ponad 22 000 osób z prawie 100 krajów.
Ogółem Ericsson posiada 50 000 własnych specjalistów ds. usług w 180 krajach, w tym 40 000 osób obsługujących bezpośrednio klienta i 10 000, które pracują w centrach globalnych lub regionalnych. W sumie 10 000 osób posiada doświadczenie w dziedzinie konsultingu i integracji systemów.