Wzrost liczby użytkowników mobilnych usług szerokopasmowych w Polsce w ciągu ostatnich kilku lat rzucił wyzwanie operatorom, którzy muszą stale wprowadzać nowe oferty i usługi, aby sprostać wymaganiom abonentów. Zwiększona liczba użytkowników wymaga również dostosowania procesów operacyjnych i biznesowych do zmian w obrębie biznesu i technologii. Ericsson i T-Mobile podpisały trzyletni kontrakt na rozwój aplikacji i utrzymanie systemu billingowego w Polsce.
Aplikacja pozwoli T-Mobile dostosować się do zmiany w obrębie biznesu, technologii i wymagań operatorskich, a także zapewni rozwiązania do zarządzania cyklem eksploatacji.
T-Mobile w Polsce wybrał poprzednio system rozliczeniowy Ericsson BSC IX, który jest teraz uzupełniony przez rozwiązanie umożliwiające efektywny kosztowo rozwój i utrzymanie niezbędnych aplikacji biznesowych.
Anders Runevad, szef regionu Europy Zachodniej i Środkowej w firmie Ericsson, mówi: –Ericsson współpracował w Polsce wcześniej z PTC, a obecnie z T-Mobile przez 18 lat i cieszymy się z połączenia sił również w domenie BSS. System bilingowy T-Mobile jest w sercu relacji z abonentami i dzięki naszym możliwościom w zakresie usług i oprogramowania będziemy teraz na bieżąco dbać o utrzymanie i rozwój tego systemu i aplikacji.
Globalnie Ericsson zatrudnia ponad 12.000 specjalistów w obszarze consultingu i integracji systemów, którzy są ekspertami w dziedzinie rozwoju oprogramowania w poszczególnych domenach np. BSS (Systemy Wsparcia Biznesowego). Ponadto, firma Ericsson jest światowym liderem w obszarze BSS z ponad 1000 rozwiązań bilingowych oraz do zarządzania przychodami, które obsługują ponad 2 miliardy subskrypcji.