Ericsson utworzył globalny dział Broadcast Services by pomóc nadawcom przystosować się do zmieniającego się rynku telewizyjnego. Dział łączy ekspertów ds. usług z firmy Ericsson oraz bogate doświadczenie i kompetencje w przemyśle TV firmy Technicolor, zakupionej przez Ericssona w lipcu 2012 roku. Broadcast Services to nowy obszar zainteresowania firmy Ericsson, rodzaj partnerstwa pomiędzy dostawcą infrastuktury i nadawcami TV.
W tym układzie, Ericsson przejmuje odpowiedzialność za sprawy techniczne i operacyjne platform TV, powiązane z zarządzaniem treścią, dystrybucją, wprowadzaniem nowych usług, aplikacji webowych i mobilnych.
Broadcast Services to odpowiednik Managed Services – współpracy firmy Ericsson z operatorami telekomunikacyjnymi, podczas której Ericsson przejmuje zarządzanie siecią telekomunikacyjną, gwarantując obniżenie kosztów przy zachowaniu niezawodności systemu. Modelowym przykładem Managed Services na rynku Polskim jest trwająca od 2006 roku współpraca firmy Ericsson z grupą Netia.
Jako globalny lider w obszarze telekomunikacji, Ericsson w sposób naturalny wkracza na pole przemysłu mediowego, zwłaszcza że granice pomiędzy telekomuniacją i telewizją coraz bardziej się zacierają. Ericsson był obecny w branży TV od długiego czasu. Od 20 lat jest światowym liderem w technologiach kompresji wideo i przyczynił się do cyfryzacji TV. Za swoje zasługi firma Ericsson otrzymała trzy nagrody Emmy m.in. za pionierskie wprowadzenie systemu MPEG-4 AVC dla telewizji HD.
Obecnie Ericsson świadczy usługi dla ponad 2000 nadawców i dostawców TV w ponad 100 krajach. Z systemów zarządzania treścią firmy Ericsson korzysta 60% spośród 20 największych dostawców TV na świecie. Ponad połowa treści VOD na świecie jest procesowana przez rozwiązania firmy Ericsson.