Ericsson nawiązał współpracę ze światowej sławy didżejem i producentem muzycznym o pseudonimie Avicii, aby pokazać, w jaki sposób społeczeństwo sieciowe sprzyja innowacjom i nowym rozwiązaniom biznesowym. Avicii jest młodym, progresywnym artystą, który zdążył już przetestować nowe sposoby pracy i tworzenia muzyki. Dzięki swoim dwóm nowym singlom, wydanym przez Universal Music Sweden, w krótkim czasie zyskał kilkadziesiąt milionów fanów tylko w mediach społecznościowych.
„Społeczeństwo sieciowe” to używane przez firmę Ericsson określenie oznaczające świat, w którym łączność między ludźmi, miejscami i rzeczami w czasie rzeczywistym zmienia sposób funkcjonowania firm i korzystania z rozrywki. Branża rozrywkowa ma już na swoim koncie sukcesy we wdrażaniu nowych modeli biznesowych. Zaczęła od dystrybucji cyfrowej, aby teraz zrobić kolejne kroki w dziedzinie tworzenia i produkcji muzyki. Znakomitym tego przykładem jest nowy projekt, który Ericsson wykorzysta w rozmowach z partnerami reprezentującymi inne branże.
Ostatnio Avicii znalazł się na drugim miejscu w opublikowanym przez magazyn Forbes rankingu najbardziej wpływowych w branży muzycznej ludzi przed trzydziestką.
Projekt „Avicii x You” rozpocznie się na całym świecie 9 stycznia, gdy Avicii poprosi fanów i producentów z całego świata o przysyłanie plików muzycznych przez Internet. Didżej jako producent wykonawczy będzie odpowiedzialny za odpowiednie wykorzystanie otrzymanych treści, tj. linii basowych, efektów akustycznych, melodii, rytmów i partii wokalnych. W rezultacie powstanie pierwszy na świecie przebój stworzony metodą crowdsourcingu. Jego premiera odbędzie się 26 lutego.
– Bardzo się cieszę, że mogę zaprosić moich fanów do udziału w procesie tworzenia utworu – mówi Avicii. –W ten sposób wprowadzimy nową jakość w dziedzinie produkcji i dystrybucji, a prawdopodobnie również wykonania muzyki.
– Realizując projekt »Avicii x You«, chcemy po raz kolejny zapoczątkować w naszej branży nowe trendy i jako jedni z pierwszych wykorzystać możliwości oferowane dziś przez technologie społecznościowe – mówi Ash, menedżer i partner Aviciiego. -Mamy nadzieję, że w rezultacie Avicii zyska jeszcze większą popularność jako znakomity producent, a elektroniczna muzyka dance – nowych fanow. Udowodnimy, iż w tworzeniu przebojów mogą uczestniczyć nie tylko profesjonaliści. To projekt, który daje dużo radości. Inspiruje i angażuje społeczność internetową na całym świecie.
– Rozwój technologii informatycznych i telekomunikacyjnych spowodował ogromne zmiany w branży muzycznej – mówi Per Sundin, dyrektor zarządzający przedsiębiorstwa Universal Music Sweden. – Dziś najważniejsze jest wykorzystanie nowych możliwości oraz sposobów produkcji, marketingu i dystrybucji muzyki. To bardzo ciekawy projekt, który zbliża do siebie artystów i fanów. Połączenie talentów didżeja Avicii i fanów muzyki oraz firm Ericsson i Universal Music przyspieszą zmiany w branży muzycznej.
– Nasze doświadczenie we wdrażaniu i wspieraniu komunikacji mobilnej, sieci szerokopasmowych i usług w chmurze będzie w tym projekcie bardzo przydatne. Przewidujemy, że do roku 2018 ruch danych w sieciach komórkowych wzrośnie około 12-krotnie w porównaniu ze stanem obecnym, głownie dzięki usługom rozrywkowym – mówi Arun Bhikshesvaran, dyrektor ds. marketingu w firmie Ericsson. – Ponadto, jak wynika z naszej publikacji »10 głównych trendów konsumenckich 2013«, rozrywka, współpraca i kreatywność społecznościowa mieszkańców wielkich miast oraz usługi w chmurze są najważniejszymi elementami rozwijającego się społeczeństwa sieciowego.
– Będziemy realizować proces kreatywny wspólnie z didżejem Avicii, menedżerem Ashem z firmy At Night Management oraz firmą Universal Music Sweden, co jest dla nas dużą atrakcją. Dzięki temu projektowi pokażemy również klientom, jak mogą przekształcać swoje przedsiębiorstwa. Współpraca z klientami i partnerami ułatwia nam realizację wizji sieciowego społeczeństwa – podsumowuje Bhikshesvaran.