piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Ericsson wie, jak komunikują się nastolatkowie

    Zobacz również

    Jakie sposoby komunikowania się i utrzymywania relacji towarzyskich preferują dzisiejsze nastolatki? Firma Ericsson uważa, że ich zachowania mają istotny wpływ na przyszłość urządzeń i technologii. W okresie od czerwca do listopada 2011 r. dział Ericsson ConsumerLab przeprowadził badanie w celu określenia tego wpływu. Badanie pokazuje, że powszechne używanie komunikatorów i Facebooka zmieniło dynamikę kojarzenia się nastolatków w pary.

    - Reklama -

    Zachowania są dynamiczne i zmieniają się, gdy ludzie wchodzą w kolejne okresy życia. Młodzież, kiedy staje się starsza, zaczyna używać narzędzi komunikacyjnych w taki sam sposób, jak dorośli. Nastolatki nadal używają ‘swoich’ narzędzi, takich jak komunikatory, Facebook i czat wideo, ale kiedy wchodzą w następny okres życia, rozumieją też potrzebę korzystania z komunikacji głosowej i poczty e-mail — powiedziała Ann-Charlotte Kornblad, starszy doradca w Ericsson ConsumerLab.

    Największe zmiany są widoczne w procesie zalecania się, gdzie celem jest umówienie się z drugą stroną na randkę. Jednakże nastolatki nadal spotykają się z potencjalnymi partnerami osobiście.

    Inną widoczną nowością jest to, że zmiana na Facebooku statusu relacji na „w związku” lub „singiel” jest obecnie postrzegana przez znajomych jako oficjalna deklaracja.

    Komunikator tekstowy jest przez nastolatków nadal często wybierany zamiast spotkania twarzą w twarz. Narzędzie to nie zakłóca normalnego toku życia. Natomiast połączenia głosowe są przez nastolatków uważane za bardziej odpowiednie dla dorosłych.

    Badanie pokazuje, że wśród 17-latków liczba posiadaczy smartfonów i zwykłych telefonów komórkowych jest taka sama, ale 13-latki są bardziej zainteresowane zdobyciem smartfonu, jeżeli go jeszcze nie mają.

    W badaniu uczestniczyło prawie 2000 respondentów. Dotyczyło ono próby reprezentacyjnej 20 milionów ludzi w wieku od 13 do 17 lat dla całych Stanów Zjednoczonych. Zachowania opisane w raporcie są podobne, jak w wielu innych krajach. W trakcie badania przeprowadzono także 44 wywiady kwalitatywne.

    ŹródłoEricsson
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...