Rzecznik prasowy Play Marcin Gruszka postanowił publikować pełną listę pytań i odpowiedzi z zamkniętego i dostępnego tylko dla pracowników Play,forum. Twierdząc, że operator nie ma nic do ukrycia i chętnie podzieli się z każdym tym materiałem. Na pytania konsultantów sprzedaży odpowiada Rafał Sidorowicz Dyrektor Departamentu Sprzedaży w PLAY.
31. formuła unlimited europa : czy zmiana z no limit na 1000min w połączeniach przychodzących nie była przypadkiem strzałem w kolano ?
Odp31. Nie była. Oferta w poprzedniej odsłonie generowała potężne straty. To co jest ważne, klienci korzystający z starej oferty, dalej z nią zostali w poprzedniej formie.
32. Mam pytanie odnośnie zasięgu 4G LTE w Grudziądzu oraz w Kwidzynie. Bardzo dużo klientów zadaje pytanie właśnie w tej kwestii, dlatego byłabym wdzięczna za odpowiedź. Z góry dziękuje
Odp32. Do momentu uzyskania wszystkich zezwoleń, decyzji środowiskowych dotyczących każdego jednego nadajnika – nie możliwe jest podanie konkretnej daty. Dział techniczny ma już przygotowany plan, a my przygotowujemy się od strony marketingowej jak i ofertowej dla każdego regionu. Wstępnie chcielibyśmy aby Kwidzyn odpalić w październiku a Grudziądz w listopadzie, jednak tak jak wspomniałem nie jest to w 100% potwierdzony termin.
33. Kiedy zmiana oferty na bardziej korzystną dla klienta? Jako pracownicy POS mamy związane ręce w przypadku ofert indywidualnych w porównaniu do konkurencji. Klienci wolą albo przenieść numer albo zostać u swojego operatora bo dostają tam minuty wymienne na sms-y. A u nas? Muszą zapłacić więcej za nielimitowane rozmowy i sms a prawda jest taka, że klientom wystarczała poprzednia oferta z 400 min/sms/mms. Punkty sprzedaży stają się punktami sprzedającymi oferty firmowe (bo tu fakt jest korzystnie) ale błagam… Żeby klient firmowy płacił 37 zł brutto za nielimitowane wszystko, a klient indywidualny 60? To jest lekka przesada. A i klienci uciekają do strony internetowej bo tam jest oferta za 30 zł z rozmowami i sms-ami. Dlaczego nie mamy możliwości sprzedaży ich w punktach? Bardzo by nam to pomogło. A nie każdy patrzy na stronę a jak my w punkcie możemy zaproponować no-limit za 40 zł to klientom to nie pasuje i w najlepszym wypadku zostają na starych taryfach LP lub SML… :/ I komentarz, z którym się najczęściej spotykamy: „Pogorszył się PLAY. Ściągnął klientów a teraz nic nie dają konkurencyjnego, a nawet mają słabszą ofertę.” Liczę na odpowiedź w tej sprawie
Odp33. Zmiana oferty musi uwzględniać całość sytuacji na rynku, która zmienia się bardzo dynamicznie. W obecnej sytuacji swoją konkurencyjność w coraz większym stopniu opieramy (i będziemy opierać) na wysokiej jakości obsługi (również posprzedażowej) i budowaniu relacji (poprzez np. zmiany w standardzie) oraz na ofertach typu „no limit” w ramach strategii „value for money”. Naszym hasłem jest „value for money” czyli ilość za odpowiednią cenę. Klient nie może się czuć u nas skrępowany ograniczeniami i właśnie taką ofertę mu przedstawiamy. Oczywiście może ona nie być dla wszystkich odpowiednia, ale nie da się zadowolić wszystkich. Czy obecnie nasza oferta jest aż tak zła jak to piszesz w swoim poście? Zachęcam do dokładnego zapoznania się z ofertą konkurencji – wiedza w tym temacie nie może opierać się tylko na tym co mówią Klienci. To, że oferta firmowa jest dobra nie jest wadą, ale zaletą. Należy ją porównywać do oferty firmowej konkurencji – nie do naszej oferty indywidualnej. Jeżeli chodzi o inne kanały, to musisz wiedzieć, że ich koszt pozyskania jednego Klienta jest dużo niższy niż kanału POS, stąd możliwość „podkręcenia” oferty. Dodatkowo sam na pewno przyznasz, że bezpośredni kontakt z Klientem daje Ci dużą przewagę w stosunku do np. telesales. Analiza trafficu sieci pokazuje, że nie ma zagrożenia dla POS ze strony alternatywnych kanałów sprzedaży. Rok 2014 jest dalej rokiem pozyskania i na ten element będziemy kładli większy nacisk.
34. Mamy dużo klientów, którzy chętnie przenieśliby numer z Play na Kartę na abonament, niestety kiedy słyszą o opłacie aktywacyjnej rezygnują, bo czemu maja płacić aktywację jeżeli z numeru korzystają już kilka lat.
Czy nie można zrobić tak jak w mixie, że jeżeli numer jest aktywny dłużej niż 3 miesiące to nie ma opłaty aktywacyjnej, albo chociaż zmniejszyć ją do jakiejś symbolicznej kwoty np 9 zł?
Z tego co się orientuje w Plusie dla takich klientów nie ma opłaty aktywacyjnej.
Odp34. Opłata aktywacyjna zwiększa przychodowość z abonamentu. Utrzymujemy tę opłatę aby móc dawać tańsze oferty miesięczne. Jest jednorazowa opłata na start i w dzięki niej jest taniej co miesiąc. Jest ona niezbędnym kosztem jaki musi ponieść klient. Jak wiesz występuje w każdej sieci.
35. Co do oferty to nie będę już powielać wypowiedzi poprzedników 😉 Przydałaby się oferta z minutami wymiennymi na sms i z małym pakietem internetowym, bo nie każdy potrzebuje 2 GB za dodatkowe 20 zł.
Jest dużo klientów, którym kończą się umowy i mają Long Play II 29 albo Formułę S i nie chcą przechodzić na gorszą ofertę w tej samej cenie ani zwiększać abonamentu. Pomijam już fakt, że przez internet czy telesales mogą dostać więcej niż w POS. Często klienci nie są zadowoleni, że są traktowani jak nowi klienci pomimo, że są z nami od początku, a 6 zł rabatu i brak aktywacji przy aneksie nie jest dla nich argumentem.
Odp35. Próbując się odnieść to Twoich stwierdzeń: co do małego pakietu internetowego – zawsze klient może korzystać z mechanizmu bezpiecznego Internetu i nie wybierać pakietu 2GB. Co do oferty w E-shopie lub telesales- jest to dużo trudniejszy, ale tańszy sposób sprzedaży tak więc możemy sobie tutaj pozwolić na dodatkowe benefity dla klientów.
36. Proces MNP. Klient, który przenosi do nas numer tak na prawdę nic od nas nie dostaje. W Orange jest okres bez opłat lub rabat na abonament.
W Play tez kiedyś tak było i klienci czuli się docenieni, a teraz nie dość, że od sieci nic nie dostają to jeszczeNie zgodzę się „za kare” płacą 49.99 aktywacji. No i klienci prepaid i mix z innych sieci też są karani za to, że nie maja abonamentu, bo przecież musza płacić 5,99 więcej miesięcznie i często są tym zbulwersowani tym bardziej, że ulotki i strona internetowa pokazują już kwoty zrabatowane.
Odp36. Nie zgodzę się z tym, że Klient nic nie dostaje. Przenosząc się do naszej sieci Klient ma możliwość wybrania dla siebie abonamentu z rozmowami bez limitu – to nie jest „NIC”. Aktywacja jest zaś niezbędnym kosztem zwiększającym przychodowość z abonamentów i daje klientowi możliwość uzyskania niższych opłat co miesiąc.
37. Często zdarza się, że rusza szeroko zakrojona kampania reklamowa na jakiś model telefonu, którego zostały ostatnie sztuki na salonach (niedawny przykład S3). Skoro są to resztki danego modelu to czy potrzebna jest aż tak szeroka promocja? Czy nie lepiej wypromować model w który jesteśmy dobrze zaopatrzeni? Nie musielibyśmy tłumaczyć klientom, że danego modelu nie ma i odpowiadać na pytania „to po co te reklamy?!”.
Odp37. Kampanie marketingowe mają dla Klientów charakter informacyjny. Są tam prezentowane zarówno nasze telefony, jak i oferty. Owszem, zdarzają się sytuacja, gdzie promowany jest telefon z mniejszej dostępności, jednak najważniejszym zadaniem kampanii, jest zachęcenie Klienta do odwiedzenia naszego POS. Jeśli nie masz akurat danego telefonu na stanie, pamiętaj iż nasze portfolio jest tak szerokie, iż na pewno będziesz mógł znaleźć alternatywę dla tego modelu. Wiem, że specyfikacje telefonów, to Twój ,,konik”- wierzę wiec, że Klient wyjdzie z salonu usatysfakcjonowany. Ponadto chciałabym nadmienić, iż SIII jest ponownie dostępny. Czasami nie da się przewidzieć przejściowych problemów z dostępnością danego modelu, kampanii w TV nie da się już wycofać.
38. Czy PLAY przewiduje współprace z jednym z producentów telefonów/smartfonów/tabletów, która doprowadziłaby to powstania urządzeń będących dostępnymi tylko i wyłącznie w sieci PLAY? Przykładowo PLAy wybiera sobie specyfikacje urządzenia ( niech będzie 2x 1GHz, 1GB RAM itd… wysyła to do różnych producenw z zapytaniem, o cene przy produkcji np. 5000 sztuk takiego tel. Mysle, że cena nie byłaby wygórowana, a my dostalibyśmy jakiegoś smartfona za 1zł przy MIXie 30zł x 24. Wiem, że z tego nie ma dużej kasy dla OPA, ale ziarnko do ziarnka…
Odp38. Co do zmian w ofertach lub produktach – jest to tajemnica handlowa. Nie mniej mogę Cię zapewnić, ze myślimy o różnych rozwiązaniach i jak zawsze chcemy zapewnić takie portfolio produktów, aby każdy klient mógł wybrać coś dla siebie. Twoja sugestia jest ciekawa i z pewnością trafi pod naszą rozwagę.
39. Mam zapytanie odnośnie zamówień telefonów. Czy jest szansa na przygotowywanie cyklicznie rozsyłanych do salonów komunikatów odnośnie dostępności poszczególnych modeli telefonów? Np. któryś z modeli jest wycofywany w najbliższym czasie z oferty i przy dystrybucji wysyłana informacja, żeby nie spodziewać się więcej dostępności tych modeli albo że nie będzie go przez dłuższy czas. Wiem, że jest taka informacja wysyłana przy oficjalnym wycofywaniu z cennika modeli z ograniczonej dostępności, ale zazwyczaj są to modele i tak w większości salonów niedostępne. Wydaje mi się, że lepiej powiedzieć jest Klientowi, że tego modelu już nie będzie, a nie że nie ma i nie wiem, kiedy będzie, no i jest jeszcze argument sprzedażowy na zasadzie proszę się decydować, bo zaraz nie będzie.
Odp39. Dziękuję za tę uwagę. Zbadam czy da się to zrobić. Pewnie nie zawsze będzie to możliwe, ale częstsze informacje dot. dostępności modeli powinny być wysyłane.
40. A ja chciałbym zapytać całkiem z innej beczki: otóź jakie są plany sieci na przyszłość? Czy P4 rozważa opcję połączenia się z innym telekomem, albo czy jest brane pod uwagę sprzedaż firmy? Jak zarząd ustosunkowuję się do artykułu który dzisiaj się pojawił (link> http://www.rp.pl/artykul/484984,1080374.html) Wiem, że moje pytania akurat są wrażliwe i nie każdy chce o tym rozmawiać, ale może przynajmniej jakieś ogólniki:)
Odp40. Kiedyś już odpowiadałem na podobne pytanie odnośnie planów na przyszłość. Co do artykułu, to celem było pozyskanie finansowania z emisji obligacji korporacyjnych na kwotę 890 M Euro. Dlaczego ? Przede wszystkim po to, aby spłacić nasz dług w China Development Bank i pozyskać dodatkową gotówkę na inwestycje w rozwój Play. W czasie „roadshow” naszego zarządu po przedstawicielach różnych europejskich banków, wielu analityków z uznaniem i niedowierzaniem oglądało nasze rezultaty. Nasz zarząd musiał długo wyjaśniać jak to się stało, że z początkującego start-upu staliśmy się firmą, której można zaufać i pożyczać poważne pieniądze. Finalnie pozyskaliśmy nawet więcej niż planowaliśmy i na zdecydowanie lepszych warunkach, co pokazało j, że postrzegani jesteśmy jako bardzo stabilna organizacja. Sama transakcja ustanowiła min. następujące rekordy w Europejskim rynku High Yield, największy debiut od 2010 r., największy debiut telekomowy kiedykolwiek, największa emisja w Środkowej Europie , najniższe oprocentowanie obligacji w Europie Środkowej kiedykolwiek, drugie najniższe dla debiutanta z ratingiem pojedyncze B, najniższe oprocentowanie debiutanta telekomowego kiedykolwiek.
41. Czy nie ma możliwości zniesienia opłaty aktywacyjnej dla osób którzy przynoszą już nty numer do PLAY, ewentualnie przenoszą kilka na raz? Może jakiś rabat?W zeszłym roku fajną opcją było 50 % przez 3 mce…
Odp41. Opłata aktywacyjna jest niezbędnym elementem tak zwanego Business Case – aby oferta była dla Nas opłacalna. Z drugiej strony marketing dysponuje danymi w których klienci wypowiadają się, iż tego typu oplata nie stanowi dla Nich bariery wejścia. Zapewne to wszystko jest uzależnione od konkretnego przypadku – ale na chwilę obecna nie możemy z niej zrezygnować.
42. Dlaczego klienci abonamentowi muszą płacić za cesję czy wymianę SIM, a prepeidowcy mają za free? Moim zdaniem troche bezsensu , bo dość że mamy pewnego klienta na jakiś okres czasu to jeszcze musi za wszystko płacić…nic tylko być prepaidowcem i mieć sielskie życie bez opłat
Odp42. Brak opłaty w pre-paid podyktowany był decyzją biznesową. Uznaliśmy, że prepaid jest w założeniu ofertą łatwą, gdzie w dowolnym momencie można do niej wejść i wyjść. Z tego samego względu nie chcieliśmy zniechęcić klientów dodatkową opłatą i tym samym zadbać o odpowiedni stan bazy do migracji na postpaid. Niemniej jednak dyskusja, która pojawiła się na SalesPower przywołała myśl, czy aby nie trzeba rozważyć wprowadzenia opłaty za SIM w prepaid. Cesja w prepaid to abstrakcja, gdyż wolumen jest zbyt mały (średnio co miesiąc około 40 max 50 cesji na prepaid), wobec czego BC dla takiego mechanizmu nie spinałby się.
Podsumowując rozważamy wdrożenie opłaty za wymianę SIM (po uwzględnieniu ich rekomendacji) , natomiast cesja z punktu widzenia ilości takich zdarzeń vs koszty wdrożenia jest nieopłacalna. Zawsze staramy się wprowadzać zmiany wraz z wejściem nowej oferty, więc skoro nie pojawiła się nowa oferta prepaid to, jest to powodem dlaczego jeszcze takich opłat nie ma. Zgodnie z informacją od prawników, Klient zawiera z nami umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych z chwilą włożenia karty do telefonu, wobec tego nie możemy zmieniać dotychczasowych cenników.
43. Mam jeszcze pytanie. Czy jest możliwość wprowadzenia okresu rozliczeniowego do wyboru przez klienta. Powiedzmy są 3 terminy od 1 każdego miesiąca, od 10 i od 20. Klient podczas podpisania umowy mógłby wybrać dogodny termin. Niestety teraz abonament jest uzależniony od terminowej wpłaty, i klienci często narzekają że dany okres im nie odpowiada. Klienci prosili niejednokrotnie aby zgłosić taką prośbę gdzieś wyżej.
Odp43. Różne okresy rozliczeniowe zostały wprowadzone, aby „rozłożyć” ciężar generowania faktur, e-faktur, bilingów dla Klientów i eliminować błędy i opóźnienia. Gdyby Klienci mogli sami wybierać okres rozliczeniowy mogłoby to spowodować kumulacje Klientów na jeden okres rozliczeniowy i problemy z systemem bilingowym.
46. dokładnie można zadać pytanie, dlaczego w PLAYu zarabia się z roku na rok coraz mniej?
Odp46. Na tak postawione pytanie ciężko mi udzielić odpowiedzi. Pytanie pochodzi z salonu dealerskiego – i opierając się na globalnych danych rok do roku prowizję które wypłacamy z tytułu współpracy z Play , wzrosły o 20 %. Czyli mógłbym odpowiedzieć że o tyle więcej płacimy. Oczywiście wszystko jest uzależnione od salonu, jego wyników, oraz tego jak komuś ta współpraca wychodzi. To co jest ważne każdy punkt sprzedaży ma taką samą ofertę i zarobki bardzo mocno zależą już od indywidualnych osiągnięć.
Jeżeli zaś w tym pytaniu chodzi o tak zwany system i zmiany jakie zaszły w Regulaminie – To rzeczywiście w „pierwszej wersji” konkursu niektórzy konsultanci mogli otrzymywać bardzo wysokie nagrody jeśli pracowali w wysoko wolumenowych sklepach. Nie było to jednak uczciwe dla osób które pracowały w mniejszych salonach a wykazywały się takim samym zaangażowaniem. Dlatego konkurs – bo trzeba o tym pamiętać iż jest to konkurs – został zmodyfikowany i każdy konsultant , który realizuje nałożone na niego cele ma szanse zarobić 720 zł. Patrząc na wyniki globalnie tutaj również wypłacamy coraz więcej – co może oznaczać iż konsultanci zarabiają coraz więcej a nie coraz mniej. To na co warto też zwrócić uwagę, konkurs jest dodatkowym systemem proponowanym przez Play i jego założeniem nie było zastąpienie systemów motywacyjnych Naszych partnerów.
47. Kiedy uzyskamy więcej uprawnień systemowych abyśmy mogli udzielić większej ilości informacji klientowi. Wielu z nich nadal uważa, że osobiście załatwią więcej. Wystarczy nałożyć na konsultantów sztywną procedurę weryfikacyjną (która de facto i tak jest), bo dowód jest kluczowy. I wszystko. A tak z każdą bzdurą musimy na infolinię dzwonić. Bo poza fakturą nic nie jesteśmy w stanie zobaczyć… i dostępne pakiety. Pracowałem przez pół roku z Kenanem, bez problemu mógłbym wszystkich pouczyć systemu 🙂
Odp47. Rodzaje uprawnień na danych stanowiskach są udostępniane zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, które są rygorystycznie weryfikowane przez organy takie np jak GIODO itd. Na dzień dzisiejszy nie jest planowane rozszerzenie uprawnień jednak może się to zmienić wraz ze zmianą otoczenia biznesowego. To co wkrótce zaproponujemy to nowy system obsługowy CRM, który będzie miał wiele nowych atrakcyjnych funkcjonalności i moim zdaniem wszyscy zauważą dużo więcej możliwości obsługowych.
48. Moglibyśmy przestać byś stawiani pod ścianą w progach BT, skoro reklamy zachęcają klientów TELEFONAMI! Ja rozumiem, że firma specjalnie na telefonach nie zarabia, to trzeba trochę zmienić drogę marketingową? Bo naszą kartą przetargową często są właśnie telefony, chociaż wielokrotnie tłumaczymy klientowi, przeliczamy, że lepiej usługę „bez”, to i tak wybierze wersję z telefonem.
Odp48. Na to pytanie miałem już okazje wielokrotnie szansę odpowiedzieć. Wskaźniki BT są wskaźnikami wynikającymi z założeń biznesowych. Oferty bez terminala są ofertami najlepszymi na rynku i klienci to doceniają. Systematycznie analizujemy sytuację i w przypadku możliwej zmiany podejścia – poinformujemy sieć sprzedaży. To na co chce zwrócić uwagę, iż gdy jest to możliwe wskaźnik taki jest mrożony. Prowadzimy również pracę aby taki wskaźnik przy odpowiednim poziomie budżetu automatycznie sie „mroził”. Reklamy zachęcają klienta do odwiedzenia salonu Play i tak wygląda ten rynek że trzeba pokazać coś co klienta zainteresuje i zachęci do odwiedzenia punktu sprzedaży. Ponieważ pytanie padło z Sopotu, szczególnie mi bliskiego miejsca z racji wcześniejszego zamieszkania – taka osobista uwaga nic nie zastąpi aktywności i zauważania klientów, którzy sie pojawiają w okolicy Waszej wyspy.
49. Myślę, że moglibyśmy dostać większe możliwości pertraktowania z klientem (jakiś rabat na 3 miesiące, dodatkowe pakiety, etc.) Klienci aneksowi uważają, że są najważniejsi, jednak z punktu widzenia konsultanta główni liczą się aktywacje.
Odp49. Taka opcja jest rozpatrywana ale z tytułu rozległości sieci dystrybucji ciężka do wprowadzenia, a co najważniejsze ciężka do kontroli. Przykłady który mogę podać : to w jaki sposób potrafią być wykorzystywane rekompensaty dla klientów lub aktualne problemy z emailaimi – w temacie rabatów za e fakturę.
50. Kiedy nastąpi zmiana oferty?! Moje sugestie: do Play Unlimited dołączyć sms-y darmowe w sieci: Dorobić kilka pakietów internetowych do wyboru: od najmniejszych 250 mb za 5, do 2 GB za 20 zł. Przywrócić L/M jako pośrednia taryfa między Play a 4.0. W tej chwili klient albo ma „trochę”, albo „wszystko”. A dużo osób potrzebuje czegoś w stylu „wszystko na średnio”.
Odp50. Wprowadzenie pośrednich taryf niszczy założenie ,że chcemy dać klientowi dostęp nie limitowany. Pojawienie sie takiej oferty po prostu utrudni Wam prace. W grudniu wprowadziliśmy po raz kolejny Formułę S – nie dało Nam to dodatkowej sprzedaży. Wprowadzenie pośrednich taryf na chwilę obecną nie jest możliwe. Klienci którzy chcą skorzystać z innych kombinacji powinni się kierować w stronę ofert MIX. Oczywiście nieustannie badamy rynek i otoczenie konkurencyjne i jesteśmy gotowi na zmiany. W najbliższym okresie zaproponujemy nowe oferty oraz pewne bardzo atrakcyjne rozwiązanie dla nowego segmentu Klientów.
51. Jakie są plany na przyśpieszenie LTE? 30 mbit/s to nadal słaby wynik. 15 mbit/s w Internecie mobilnym LTE? Na HSPA+ w drugim telefonie u innego operatora mam więcej
Odp51. Prędkości LTE są tak skonfigurowane żeby zapewnić jakość, szybkość dla Klienta końcowego przy jednoczesnym efektywnym wykorzystaniu zasobu technicznego jakim jest nadajnik. Na obecnym etapie nie możemy dać konkretnej informacji czy te prędkości będą zwiększane – w obecnej strategii marketingowej nie konkurujemy prędkością LTE. Innym pytaniem czy to jest konkurs kto da więcej? Moim zdaniem prędkość 30 MB/ s daje całkiem przyjemne możliwości.
52. Nie będę powielał pytań kolegów, bo temat powoli się wyczerpuje, ale mam jedno pytanie które chyba jeszcze nie padło. Czy wiadomo jak będzie wyglądała dalsza współpraca Play z Empikiem? Jeżeli są to dane poufne, to kiedy my jako konsultanci możemy spodziewać się informacji na ten temat?
Odp52. Negocjacje związane z umową wiążącą P4 i Empik będą się toczyć pod koniec IIIQ 2014. Kluczowym elementem tych rozmów będzie jak największa efektywność pracy w punktach Play w salonach Empik. Istotne jest wykorzystywanie wszystkich okazji sprzedażowych tak, żeby nie było żadnych uwag do sposobu ich funkcjonowania. Informacja powinna być dostępna z początkiem stycznia 2015 roku. Na razie jesteśmy związani kontraktem z Empikiem i nic sie nie zmienia.
53. Starałam się przeczytać wszystko ale możliwe, że się powtórzy pytanie:
Dlaczego przy firmie rabat jest tylko przy przeniesieniu numeru? Co z klientami którzy chcą kolejny numer w Play na firmę, albo korzysta z telefonu na kartę w Play i chciałby migrować na abonament?
Odp53. Tak została skonstruowana oferta – od strony marketingowej. To co jest ważne każdy klient który przenosi do Nas numer, przenosi również bazę kontaktów które na ten numer dzwonią. Oznacza to że z tytułu tak zwanego ” interkonektu” mamy dodatkowy przychód. Dlatego właśnie możemy klientowi dać jeszcze więcej.
54. Czy musi być absolutnik ubt w punktach w empikach? I tak musimy się napracować więcej, żeby w ogóle zdobyć klienta, a tu jeszcze trzeba pilnować wskaźnika. Może chociaż go zmniejszyć?
Odp54. Udział umów BT jest bardzo ważny dla przychodów firmy – środki wygenerowane z takich umów nie obciążają subsydiów związanych z zakupem terminali. Oszczędności, które są generowane z takich kontraktów są wykorzystywane m.in. do przedłużania takich umów jak łącząca nas umowa z Empik – dlatego nie planujemy rozdzielenie wskaźnika dla poszczególnych kanałów sprzedaży. I wydaje mi sie że każdy musi sie napracować tak samo. Takim elementem weryfikującym są nakładane plany sprzedaży, które w przypadku Empików są stosownie niższe.
55. Na początku pytanie trochę inne niż wszystkie już zadane..może nie powinnam pisać tego w tym wątku, ale…mieliśmy pytać o wszystko, co nam w głowie siedzi;). Więc, a propos naszych firmowych ubrań. Czy istnieje szansa, że polary, w których wcale nie wyglądamy jak profesjonaliści…;) zostaną wycofane z obiegu?? I „jako zimowe ocieplacze” dostaniemy np ładnie skrojone marynarki? Naprawdę by się przydały… To takie pytanie i zarazem gorąca prośba ode mnie:).
Odp55. Informacja została przekazana do marketingu, który zajmuje się tym elementem. Stroje na kolejny rok będą przygotowywane pod koniec września wtedy nastąpi decyzja czy zostają polary czy też będziemy szukać innego rozwiązania. Pytanie co alternatywnego możemy zaproponować? Jako przykład mogę podać obecne koszulę, które projektowaliśmy i wybieraliśmy miesiącami – a obecnie większość pracowników również biura chce w Nich chodzić. Jak sie pojawi fajny pomysł z pewnością go wykorzystamy. Tylko obawiam się, że będzie tyle pomysłów i opinii co pomysłodawców.
56. Wiem, że jako konsultanci ciągle narzekamy na oferty…Jak mieliśmy s,m.l to pojawiały się ciągle pytania o tańsze no limit. Jak mamy tańsze no limit to każdy marudzi, że nie ma już s,m,l… Lekki paradoks…;) Rozumiem też, że firma musi na czymś zarabiać i że podobno ta nowa oferta za 29,90 sprzedaje się bardzo dobrze…ale co ma się sprzedawać, jak Klient praktycznie nie ma żadnego wyboru?To tylko takie moje małe spostrzeżenie…
W każdym razie moje drugie pytanie brzmi…czy jest szansa na zmianę oferty w najbliższym czasie? Np droższe no limit, plus oferty zawierające pakiet (sms-ów, rozmów i ewentualnie Internetu np 500 MB)” w rozsądnej cenie?;)
Odp56. Wydaje mi się że już kilka razy odpowiedziałem na to pytanie. Trzeba pamiętać , że proponując oferty opieramy się na szerokich badaniach marketingowych i to co obecnie mamy pozwala Nam wyróżniać się na rynku.
57. Kolejne pytanie brzmi, czy absolutnik UBT mógłby przestać być absolutnikiem?;) Nie mógłby z powrotem zmienić się w czynnik klasyfikujący salon do danej kategorii ?Albo chociaż trochę obniżyć swój poziom? Np z 45% na 35%? „Motywatory nagrody” zachęcają do pracy bardziej niż „motywatory kary”;)
Odp57. Wskaźnik jest elementem ruchomym i uzależniony jest od warunków na rynku. Wskaźnik ten w zależności od sytuacji wygląda różnie – jak jest to możliwe jest mrożony, w grudniu był na poziomie 35 %, obecnie jest np. 45 %. Tak jak tłumaczyłem wcześniej, klient non terminalowy jest dużo taniej pozyskanym klientem a ten % jest uzależniony od założeń zawartych w budżecie firmy. W przypadku mniejszego wskaźnika stać nas na pozyskiwanie mniejszej ilości klientów a to nie będzie dobre dla kanału POS.
58. Chcę jeszcze zapytać o jedną rzecz…na jakiej zasadzie LTE dociera do konkretnych miejsc? Szczerze myślałam, że najpierw będą to większe miasta…miasta wojewódzkie;)…dopiero później mniejsze i coraz to mniejsze miejscowości… Czekam z niecierpliwością na LTE w Lublinie;)
Odp58. Kolejność włączania poszczególnych miast jest uzależniona od obciążenia lokalizacji transmisją danych DATA – w pierwszej kolejności włączone są te miasta gdzie te obciążenie jest największe. Musimy również pamiętać o określonych zgodach które w momencie budowania sieci są niezbędne. Plan rozwoju zasięgu wydaje sie być bardzo mocno i dobrze przygotowany.
59. Witam. Chciałabym zapytać czy jest możliwość wprowadzenia formuły Europa ” in” and „out” aby to klient mógł decydować czy chcę odbierać czy dzwonić do EU? Jakie koszty na to nie pozwalają? I jak bardzo się to nie opłaca? Czy P4 ma wpływ i kontrolę nad placami pracowników swoich partnerów? Nowy rok niekoniecznie rozpoczął się lepiej mimo wielu takich życzeń od centrali…dlaczego mając coraz więcej klientów obniżane są nasze prowizje?! Przecież to MY zarabiamy na sukces PLAY…
Odp59. Oczywiście wszystko jest możliwe, a więc możemy wprowadzić każdą ofertę tylko jak wspominałem w poprzednich odpowiedziach, każda firma prowadzi swoją działalność po to aby zarabiać. Musimy między innymi kalkulować koszty wypłat prowizji, aby nasi Partnerzy również prowadzili dochodowe interesy, które pozwolą im wypłacać odpowiednie wynagrodzenia swoim pracownikom. Nie do końca rozumiem na co miałby wpływać Play odnośnie pracowników? „Play” wypłaca prowizje z tytułu pozyskiwania klientów, w tym celu dostarcza szeregu systemów wspierających i motywujących. Umowy które mamy podpisane są z grupą spółek nazywanych agentami. Dalsza polityka współpracy z subdealerami jest w gestii właśnie tych firm. Nie regulujemy sposobu współpracy pracodawca – pracownik.
60. czy takie miasteczka jak moje ( 25 tysięcy ludków ) moga liczyc na lte i mniej więcej kiedy????
Odp60. W pierwszej kolejności staramy się zaspokoić potrzeby jak największej ilości klientów. Uruchomienie zasięgu LTE uzależnione jest też od możliwości technicznych, pozwoleń i innych czynników w danej miejscowości. Sukcesywnie zasięgiem LTE chcemy objąć całą Polskę zatem także i miejscowości liczące ok 25000 mieszkańców, na co wskazywać mogą ostatnio przyłączone miejscowości takie jak Michałowice, Wejherowo czy Biłgoraj. Obecnie zasięgiem LTE obejmujemy 66 miejscowości i cały czas pracujemy nad tym by zwiększyć tę liczbę.
61. co do planów czy pomyślimy w końcu o jakies fajnej ofercie dla firm które mają niskie taryfy??? za 2-3 miesiące kończy mi sie przykładowo klient który ma z 7-8 numerów z tego 2 razxy”VIP” i 6 numerów dla pracowników i bardzo możliwe, że stracimy takich klientów a oni może płaca niskie rachunki ale robia nam super reklamę, że jestesmy tania siecią i to działa lepiej jak celebryci
Odp61. Owszem myślimy o każdym segmencie klientów, również biznesowych, starając sie mieć szerokie spojrzenie zarówno na działania konkurencji jak i oczekiwania klientów. Najtańszy abonament to już 9,90 zł netto. Dodatkowo za 10 zł możemy zaproponować 200 minut… za 29,90 zł dajemy klientom swobodę rozmów ze wszystkimi, także na numery stacjonarne a do tego nielimitowane smsy i mmsy… Dajemy naprawdę sporo – a pamiętajcie też o tym, że z czegoś musimy pokryć koszty, które ten klient generuje jak i prowizję. Czy abonament za 5,90 rozwiązałby sprawę? nie sądzę… Jeśli macie jakieś propozycje – prześlijcie, a przeanalizujemy każdą.
62. i podstawowe pytanie co z ofertami na voucher dla aneksów??? w zasadzie obecnie nie mamy żadnego asa w rękawie na odejścia z sieci i powinien byc także voucher na osoby przenoszące kilka numerów np likwidujący aktywacje przy 2 i dalszym numerze bo np w orange jak sie łączy oferty to różnica jest spora w ofercie a u nas w zasadzie żadna
Odp62. Staramy się dawać naszym konsultantom narzędzia, które pomagają w negocjacjach z Klientami. Przypominam, że każdy z konsultantów ma możliwość wygenerowania po 5 voucherów – to narzędzie jest nadal dostępne.
63. Kiedy staniemy sie znów elastyczni w ofertach? Były czasy, że mogliśmy klientowi w zależności od potrzeb dać ofertę z smsami lub numerami stacjonarnymi albo z mniejszym internetem niż 2 GB, w tedy sprzedaż była samą przyjemnością. A teraz 100 minut lub nielimitowane, statystyki spadną zamiast 7 na 10 osób będzie przechodziło 2 Popieram też wypowiedź Krzysztofa Wójcińskiego o niskich taryfach dla Firm, aneksy dla takich taryf do 25 zł są na poziomie 0, bo nie dość że drożej to jeszcze gorzej.
Odp63. Nasze oferty jeszcze nigdy nie były tak elastyczne! Dajemy Klientom dużo więcej niż wcześniej, za dużo niższą kwotę. Po to mamy pakiet bezpiecznego Internetu – dla tych, którzy korzystają z niego w niewielkim stopniu, jak i pakiet 2 GB dla tych, którzy go potrzebują. Zawsze znajdzie się taki Klient, który nie będzie chciał 1GB – tylko 500 Mb… bądź 300. Obecnie za 29,99 zł dajemy klientowi możliwość nieograniczonego kontaktu z wszystkimi – nie tylko abonentami Play. Nowe taryfy Unlimited dopasowane zostały do ciągle rosnących potrzeb klienta – pamiętajmy o tym, że to my jako Play byliśmy prekursorem smartfonów i to my jako pierwsi umożliwiliśmy Klientom korzystanie z nich bez obawy o dodatkowe koszty. Dla klientów o niewygórowanych potrzebach mamy pakiet 200 minut za 15 zł, lub ofertę MIXa.
64. Mamy plany coraz wyższe jest parcie na umowy a progi żebyśmy jakiekolwiek premie otrzymali coraz bardziej surowe.. najprostszy przykład UBT 45 % żeby dostać premie jak dla mnie chore, niestety Ja patrze na to co i Ja zarobie na umowie z klientem , wychodzi na to ze jeżeli nie przekonam klienta do ubt to powinienem odesłać go z kwitkiem bo premii nie będzie 60 umów na marne Play zarobił a ja zostałem na podstawie! cały miesiąc ciężkiej pracy przyjdzie klient który ma firmę przeniesie dajmy na to 6 numerów i do każdego chce telefon i salon leży bo miał nad stan 5 Ubt.. nie tylko Ja nie dostane premii ale i cały salon .. rozumiem jest parcie na oferty bez słuchawki ale takim kosztem żeby ludzie pieniędzy nie zarabiali ? praca z klientem nie jest łatwa a do tego pojawienie się takich progów… są klienci którzy chcą smartfona i koniec jestem bezradny mogę tłumaczyć kalkulować ale on chce za 1 zł bo nie będzie latał i szukał … wszystko ostatnio dobywa się kosztem konsultantów lubię swoją prace ale nie tędy droga.. dużo tracimy przy przedłużaniu um 19 zł (Lp 29 i Formuła s) przychodzi klient co ja dostane przedłużając umowę gdzie wysyła 70 sms a dzwoni 50 min do innych i do Play” o to wspaniale dostanie Pan bez limitu do play i 100 min ale za smsy trzeba dopłacić 10 zł … Panie to jest gorsza oferta niż mam ?! ręce załamane .. wychodzi na to że nie opłaca się przedłużać .. porównanie oferta mini max vs Super Formuła 4.0 super w jednym i drugim dzwonie bez limitu w abonamencie nie trzeba się bawić w doładowania zawsze mamy dostęp do telefonu Ale aktywacja 49 zł i po rozmowie bo klient nie zapłaci 49zł tylko dlatego żeby dostał fv na maila a jeszcze płatne wymiany karty itp a w prepaid nie… albo zrezygnować z mini max albo zrobić tańsza of 4,0 a nie ukrywam swojego czasu pisało się dużo Formuły S czy M ubt bo były też tam smsy .. a koszt takiej um to koszt karty 30 zł … wszyscy pracujemy ciężko na swoją premie każdy patrzy żeby zarobić a wystarczy jeden czy dwóch klientów firmowych na koniec miesiąca z ofertami ze słuchawką i leżymy bo albo uda się go nakłonić na ubt albo z nadzieją że przyjdzie w przyszłym miesiącu… i umowy uciekają i realizacja też .. przykro mi że tak się dzieje pracuje niedługo w porównaniu do innych konsultantów zaraz będzie 3 lata wszystkim chwaliłem zawsze prace w Play nie chce jej zmieniać ..
Odp64. Nie ulega wątpliwości, że pracując w sprzedaży chcemy zarabiać na prowizjach. Jednak żebyśmy mogli zaspokoić potrzeby finansowe pracowników musimy na sprzedawanych umowach wygenerować marżę. Wskaźnik UBT na poziomie 45% został wskazany jako pożądany przez organizację do zabezpieczenia portfela, z którego wydatkujemy środki również na prowizje. Zatem mając klienta biznesowego i 6 aktywacji robimy plan na aktywacje, a utrzymując wskaźnik UBT zabezpieczamy portfel. Zatem trzeba znaleźć równowagę i wskaźnik na poziomie 45% właśnie tę równowagę zapewnia.
65. Czy jako konsultanci będziemy mieli jakąś możliwość negocjacji cen albo jakieś dodatkowe kupony rabatowe dla klientów którzy np. wybierają kilka umów?
Odp65. Pomysł był już wielokrotnie analizowany i póki co rabat jaki dajemy naszym abonentom przyjmowany jest z entuzjazmem. Mamy Rabaty za Fakturę elektroniczną, rabaty za zgody marketingowe, rabaty za przejście od innego operatora ( nawet 6 miesięcy za 0 zł w przypadku Internetu). Moim zdaniem wszystko zależy od tego, czy powiecie klientowi jaki rabat i za co od nas otrzymuje – a mamy ich naprawdę sporo. W przygotowaniu jest oferta dająca klientom kupującym kilka kart , dość atrakcyjne rabaty.
66. Co wpływa na ceny umów i połaczeń czyli główne mechanizmy które decydują o kształcie oferty przy jej powstawaniu – oczywiście jeśli coś można uchylić rąbka tajemnicy 😉
Odp66. Trudno to opisać w kilku zdaniach, gdyż na cenę umów, telefonów, połączeń i kształt oferty ma wpływ wiele czynników, które zmieniają się bardzo płynie i są stale przez nas kontrolowane i analizowane. W bardzo dużym skrócie : aby pozyskać klienta, musimy ponieść koszt – tzw. SAC – Sales Acquisition Costs (SAC) / Sales Retention Costs (SRC) na który składa się cena telefonu + prowizja za podpisaną umowę lub aneks. Przychodzi kolej na marżę : przychody od Klientów + przychody od innych operatorów – koszty do innych operatorów, dzielimy przez bazę naszych klientów i w ten sposób otrzymujemy marżę. Aby firma funkcjonowała poprawnie i przynosiła zysk musimy jak najszybciej odzyskać SAC. Oczywiście stale także musimy analizować poczynania konkurencji i potrzeby klientów, pobudzać rynek, inwestować w marketing, wygląd salonów itp. Ważne by na samym końcu EBIDA – czyli zysk z działalności Play – była pozytywna. a Na to wszystko macie wpływ właśnie WY – jako konsultanci – sprzedając np. umowy bez telefonu, bądź proponując rekomendowany telefon w rekomendowanej taryfie. Każda umowa jaką sprzedajecie, ma wpływ na to, jakie ofert będziemy w stanie zaproponować naszym klientom w przyszłości.
67. Fajnie by było dodać SMS do Formuły 4.0 Unlimited (chociaż jakiś próg np. do 100 SMS gratis potem płacić)
Odp67. Cały czas śledzimy rynek oraz działania konkurencji podejmując działania w kierunku optymalizacji naszych ofert w przyszłości. Trzeba pamiętać o tym, żeby oferty były spójne z przekazem marketingowym marki Play, a ten obecnie nakierowany jest na oferty Unlimited.
68. Firma powinna mieć rabat przy migracji z karty na abo A nie tylko na święta był
Odp68. Każdy rabat ma wpływ na przychody z oferty, działanie w okresie świąt było impulsowe i miało być ostatecznym argumentem przekonującym klienta, którego z każdej strony atakowały reklamy konkurencji.
69. Konsultanci powinni mieć narzędzia rabatowe dla klienta podpisującego kilka umów. Dot. Firm!
Odp69. Klient podpisujący umowę ma rabat z tytułu e-faktury 5 zł; przeniesienia numeru również 5 zł. W przypadku większych zamówień, istnieje możliwość przygotowania oferty specjalnej dla klienta. Tacy klienci wymagają od Nas obsługi Doradcy Biznesowego i to na chwilę obecną oni mają takie możliwości. Jeżeli tacy klienci będą wymagali obsługi na terenie POS, jesteśmy w stanie im to zaproponować.
70. Opłaty aktywacyjne bolą w kwocie 49.99. Albo chociaż dla kolejnej umowy zmniejszyć aktywację.
Odp70. Temat pojawiał się na forum wielokrotnie. Opłata aktywacyjna jest ważna z punktu widzenia opłacalności poszczególnych ofert i nie może być zniesiona. Jeśli chodzi o ofertę dla osoby biorącej drugą aktywację- gdy staje się naszym abonentem zostaje automatycznie uprawniona do oferty Super, gdzie ma zniżkę na cały okres umowy i tańszy telefon. Benefit w przeliczeniu lepszy od obniżonej aktywacji. Badania marketingowe pokazują iż opłata aktywacyjna nie jest barierą, ani nie zniechęca. W przypadku rezygnacji z tej opłaty tyle mniej jesteśmy w stanie klientowi dać lub o taką różnice musimy podnieść cenę słuchawki.
71. a ja mam inne pytanie jak to jest ze nie przedluza sie umow pracownikow z doswiadczeniem i wyrabianymi palnami i na ich miejsce zatrudnia sie swiezakow?? bo co to za polityka firmy
Odp71. Polityka firmy jaką mamy – to zatrudnianie i przedłużanie umów pracownikom, którzy spełniają nasze wymagania. Marzeniem jest aby w Play pracowali najlepsi konsultanci w Polsce i tak kreujemy politykę HR. Play jest jedną z firm która otrzymała nagrodę najlepszego Pracodawcy. Każdy z Nas ma oczekiwania w stosunku do pracodawcy a pracodawca w stosunku do nas. Tylko wtedy obie strony mogą być zadowolone. Nie spotkałem sie z sytuacją, w której rozwiązuje sie umowę z osobami z którymi dobrze sie współpracuje.
72. Kiedy będzie dostepna oferta 2 w 1 w Play Online.Od dwóch miesięcy oferta jest zawieszona
Odp72. Obecnie oferty są dostępne, ponieważ w dniu 13.11.2013 został wysłany Komunikat „Promocje nr.760” który informował, że ze względu na chwilowo ograniczoną dostępnością urządzeń w NASA nie są udostępnione m.in. promocje 2 w1, oraz Komunikat Cenniki, który informował, ze m.in. do promocji 2w1 zostały dodane dwa nowe urządzenia i że od 14.11.2013 te promocje będą dostępne w SPRZEDAŻY.
Dodatkowo sprawdziliśmy systemy w których również nie widzimy błędów, dlatego proszę o wysłanie scr z systemu do opiekuna i zbadamy temat jeszcze raz i wyjaśnimy dlaczego w Pana systemie tego nie widać.
73. Witam serdecznie, Czy w niedalekiej przyszłości będzie w salonie możliwość zawieszenia nowo podpisanych umowy w czasie, tak jak mają to możliwość osoby pracujące w Call Center? Chciałbym móc również pozyskiwać klientów w taki sposób, a tak ponoszę ryzyko nie podpisania umowy przez klienta.
Odp74. Nowy system CRM daje Nam taką możliwość. Można zawiesić taki proces wrzucając takie zamówienie do tak zwanego koszyka. Zamówiona usługa w koszyku może być przechowana do godz. 00:00 tego samego dnia. Później uruchamia się proces, który kasuje wszystkie takie przechowywane w koszyku procesy. Na chwilę obecną nie widzimy potrzeby biznesowej zmieniać tego procesu, choć nie uniknione iż w przyszłości nie będzie to zmieniane, ale wszystko jest uzależnione od potrzeb biznesowych sieci.