Gemius trzeci rok z rzędu zwyciężył w konkursie IAB Europe Research Awards organizowanym przez europejską branżę online. Firma zdobyła statuetkę za technologię, która pozwala na kompleksowe badanie rynku reklamy internetowej. To jedyna polska firma nagrodzona w tegorocznej edycji konkursu. Laureatów konkursu poznaliśmy 23 maja podczas kongresu Interact w Amsterdamie. Gemius otrzymał nagrodę za narzędzie gemiusAdReal.
Zwycięskie badanie pozwala na produkcję danych o tym, jak internauci oglądają reklamy. Dzięki niemu wydawcy i reklamodawcy mogą sprawdzić, jakie działania reklamowe w sieci prowadzi ich konkurencja. W finale Gemius rywalizował z czterema firmami.
─ Docenienie po raz kolejny rozwiązania firmy na arenie międzynarodowej to powód do dumy i radości ─ mówi Piotr Ejdys, prezes Gemiusa. ─ Bardzo cieszy nas to, że technologia gemiusAdReal została tak dobrze odebrana przez branżę. Nagroda od IAB Europe to przede wszystkim zasługa pracowników Gemiusa, którzy wspólnie przyczynili się do sukcesu firmy ─ dodaje Ejdys.
Prezes Gemiusa podkreśla, że takiego narzędzia jak gemiusAdReal, które pozwala na kompleksowy pomiar rynku reklamy internetowej, włącznie z Facebookiem i YouTube’em, nie zrobił jeszcze nikt na świecie. ─ W tym roku rozwiniemy technologię pomiaru kampanii internetowych o kolejne kluczowe media, czyli telewizję i radio. Dzięki temu nasi klienci otrzymają pełen obraz rynku reklamowego, niezależnie od medium czy urządzenia. Już wkrótce będziemy mogli go zaprezentować branży ─ zapowiada Ejdys.
Statuetkę w imieniu firmy odebrały Vesna Gordon, dyrektor marketingu i sprzedaży międzynarodowej, oraz Marta Sułkiewicz, która w Gemiusie odpowiada za rozwój badania gemiusAdReal.
O wyborze najlepszych projektów badawczych zadecydowało jury w składzie: Nick Hiddleston (ZenithOptimedia), Pierpaolo Guidi (Subito), Agnieszka Hoffmann (Millward Brown), Chechu Lasheras (PRISA), Tony Evans (Facebook), Paweł Kolenda (IAB Poland, IAB Europe).
Statuetka w tegorocznej edycji konkursu to już trzecia nagroda Gemiusa od europejskiej branży online. Od trzech lat firma co roku wygrywa w konkursie organizowanym przez IAB Europe. W 2016 roku Gemius otrzymał nagrodę za najlepszy projekt badawczy, który pozwala na produkcję danych prezentujących oglądalność stron internetowych z dnia na dzień. W 2015 roku został doceniony za metodologię, dzięki której wydawcy mogą poznać swój całkowity zasięg ze wszystkich urządzeń.
W 1999 roku Gemius zaczynał na polskim podwórku jako start-up, by teraz, po 18 latach, wyznaczać trendy i tworzyć innowacyjne rozwiązania, które wykorzystują firmy z całego świata. Obecnie technologia Gemiusa jest wykorzystywana na ponad 30 rynkach Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki i Azji. Ostatnio Gemius rozpoczął pomiar rynku reklamy w Niemczech.