piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Europejczycy podczas codziennych zakupów wybierają płatności zbliżeniowe

    Zobacz również

    Firma MasterCard poinformowała, że w 2013 roku zwiększyła swoją obecność na europejskim rynku płatności zbliżeniowych, co jest efektem wzrostu liczby państw, w których akceptowane są karty zbliżeniowe. Ta forma płatności jest aktualnie dostępna w 63 krajach na całym świecie, w tym 34 w Europie. W 2013 roku dołączyło do nich 7 nowych krajów: Azerbejdżan, Finlandia, Irlandia, Macedonia, Mołdawia, Czarnogóra i Holandia.

    - Reklama -

    Karty lub urządzenia obsługujące płatności zbliżeniowe MasterCard® i Maestro® są wydawane przez ponad 220 instytucji finansowych w Europie i mogą być wykorzystywane w ponad 2 milionach punktów sprzedaży na całym świecie. Oznacza to wzrost o ponad 180% rok do roku.

    Oprócz stabilnego wzrostu liczby miejsc, w których można dokonywać płatności zbliżeniowych MasterCard i Maestro, niemal trzykrotnie wzrosła liczba transakcji zbliżeniowych w Europie, zaś ich wartość zwiększyła się czterokrotnie rok do roku.

    Jestem zachwycony tym, jak chętnie Europejczycy korzystają z technologii zbliżeniowej podczas płacenia w kraju i za granicą. Liczby, które prezentujemy, pokazują jak płatności zbliżeniowe przyjęły się na rynku, jak uwielbiane są przez konsumentów w całej Europie, a także wśród detalistów dostrzegających korzyści z realizowania ponad połowy transakcji kartowych w sposób zbliżeniowy. Czyni to proces zakupów bezpieczniejszym i prostszym dla wszystkich. Upowszechnienie technologii zbliżeniowej buduje grunt pod wykorzystanie płatności mobilnych. Na koniec czwartego kwartału 2013 prowadziliśmy ponad 50 programów NFC w Europie, co pokazuje, jak ważne dla wszystkich są innowacyjne płatności – wyjaśnia Javier Perez, prezes MasterCard Europe.

    W Polsce już blisko co trzecia transakcja realizowana w sklepach za pomocą kart MasterCard i Maestro odbywa się zbliżeniowo. Przyczynia się do tego masowe wprowadzanie kart i terminali zbliżeniowych, jak również prowadzone kampanie marketingowe. Karty zbliżeniowe są obecnie wydawane przez ponad 20 banków. Liczba transakcji, w porównaniu z 2012 rokiem, wzrosła o 156%, a ich wartość była wyższa o 166%. Ponadto, na polskim rynku w szybkim tempie odbywa się wdrażanie mobilnych płatności zbliżeniowych, dzięki uruchomieniu infrastruktury integrującej banki z operatorami komórkowymi, zarządzanej przez firmę TREVICA (należącą do grupy MasteCard). Obecnie w program zaangażowanych jest 7 banków oraz T-Mobile; wkrótce do tej listy mogą dołączyć kolejne organizacje.

    O entuzjazmie, z jakim Polacy korzystają z nowych form płatności, decydują wygoda, dostępność i szybkość – mówi Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe. – – Wystarczy zbliżyć kartę lub inne urządzenie zbliżeniowe do czytnika, który umożliwia tego rodzaju płatności, a jeśli kwota transakcji nie przekracza 50 zł, nie trzeba jej potwierdzać kodem PIN. Płatności zbliżeniowe są dobrym rozwiązaniem, gdy nie mamy lub nie lubimy nosić gotówki. To rozwiązanie znacznie bezpieczniejsze i wygodniejsze dla użytkownika.

    PŁATNOŚCI ZBLIŻENIOWE W INNYCH KRAJACH

    • W Hiszpanii MasterCard i Banco Sabadell wspólnie ogłosili uruchomienie pilotażowego projektu HCE (Host Card Emulation) umożliwiającego dokonywanie płatności zbliżeniowych za pomocą telefonu komórkowego nieposiadającego Secure Element.
    • W Niemczech MasterCard ogłosił nawiązanie współpracy między operatorami Deutsche Telekom, Telefónica Deutschland, Vodafone, a należącą do firmy spółką TREVICA w celu stworzenia nowej platformy mobilnej i przyspieszenia rozwoju płatności mobilnych w Niemczech.
    • Na Węgrzech w 2013 r. firma Bell Research przeprowadziła badanie dotyczące pilotażowego projektu MasterCard Mobile NFC Wallet, które potwierdziło powszechne stosowanie mobilnej technologii NFC podczas dokonywania płatności oraz gromadzenia punktów premiowych. Niemal 20% respondentów korzystało z mobilnego portfela NFC co najmniej raz dziennie, a większość z powodzeniem zbierała punkty związane z tą akcją.
    • W Wielkiej Brytanii MasterCard połączył siły z Weve, spółką joint venture trzech największych operatorów telefonii komórkowej: EE, O2 and Vodafone. Współpraca ta wzbogaci doświadczenie Weve w zakresie rozwiązań mobilnych. Połączenie innowacyjnego podejścia MasterCard do płatności i współpraca z brytyjskimi partnerami bankowymi umożliwi korzystanie z płatności zbliżeniowych 80% brytyjskich konsumentów. Ponadto w sieci EE (Everything Everywhere) uruchomiono płatności mobilne w technologii NFC.
    • Największe sieci handlowe w Szwajcarii są w trakcie uruchomiania funkcji obsługującej transakcje zbliżeniowe w kilku tysiącach punktów sprzedażowych. Sieć płatności zbliżeniowych w kraju rozwija się również dzięki wprowadzeniu ich w fast foodach, miejskim transporcie oraz na parkingach.
    • W Rosji osoby dojeżdżające do pracy mogą teraz podróżować szybciej i łatwiej dzięki uruchomieniu pilotażowego projektu obsługi kart zbliżeniowych MasterCard w automatach biletowych w moskiewskim metrze. MasterCard wspólnie z Wydziałem Transportu i Rozwoju Infrastruktury Ruchu Drogowego Moskwy, Metrem Moskiewskim i Sbierbankiem, udostępnił pasażerom technologię zbliżeniową na dziesięciu stacjach metra w 64 automatach biletowych.
    • W Holandii, po pomyślnym przeprowadzeniu pilotażowego projektu wdrożenia mobilnej technologii NFC w mieście Leiden w 2013 r., ING Bank ogłosił, że od 15 kwietnia wszyscy posiadacze kart ING będą mogli realizować płatności zbliżeniowe za pomocą swoich kart Maestro.
    • W Austrii większość banków przystąpiła do wyposażania kart debetowych Maestro w technologię zbliżeniową, umożliwiając Austriakom tego typu płatności.
    ŹródłoMasterCard

    1 KOMENTARZ

    guest
    1
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    ~ID Block

    Karta zbliżeniowa
    Taka forma płatności jest popularna ponieważ jest szybka oraz prosta w obsłudze. Nie można jednak zapominać, że nie jest to do końca bezpieczna forma – po kradzieży złodziej może posługiwać się kartą bez znania naszego kodu PIN, istnieje również możliwość zeskanowania z niej danych. Między innymi z powodu tych zagrożeń od 1 kwietnia banki wprowadziły możliwość anulowania tej funkcji oraz wyboru karty, którą chcemy mieć dołączoną do konta. Wcześniej często posiadanie jej było narzucane klientom.

    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...