Facebook Audience Network to usługa, dzięki której 2,5 miliona aktywnych reklamodawców serwisu korzysta z formatów reklamowych poza Facebookiem i Instagramem. Od 27 stycznia zasięg został zwiększony o mobilne strony internetowe. Choć urządzenia mobilne to jeden z najważniejszych kanałów konsumpcji mediów, monetyzacja napływającego z nich ruchu w dalszym ciągu nie wykorzystuje w pełni jego potencjału.
Dotyczy to aplikacji mobilnych, a w jeszcze większym stopniu stron internetowych. Średnio 40% ruchu na stronach informacyjnych pochodzi z urządzeń mobilnych. Jak wynika z badania ComScore, tysiąc najpopularniejszych stron mobilnych ma 2,5 razy większy zasięg niż tysiąc najpopularniejszych aplikacji.
Facebook umożliwił wydawcom wykorzystanie formatów reklamowych oraz precyzyjnego definiowania grup docelowych, tak aby mogli efektywnie monetyzować ruch na mobilnych stronach internetowych. Sieć Audience Network dla internetowych stron mobilnych działa tak samo, jak wcześniej w przypadku aplikacji. Reklamodawcy mogą teraz wyjść ze swoimi kampaniami poza Facebooka oraz Instagram i dotrzeć do osób w całym mobilnym ekosystemie – również w aplikacjach i na stronach internetowych.
Dzięki Facebook Audience Network wydawcy mogą:
- skorzystać z natywnych formatów reklamowych (takich jak Carousel Ads) lub stworzyć reklamę natywną, bazując na standardowym formacie
- uruchomić kampanię bez konieczności użycia SDK