Jedną z nowości zaprezentowanych na środowej konferencji Facebooka w USA była zmiana aplikacji Messenger. 600 milionów użytkowników na całym świecie poza komunikacją ze znajomymi będzie mogło także zrobić tam zakupy. Na konferencji F8 w San Francisco padło kilka kluczowych kwestii związanych z rozwojem największego serwisu społecznościowego na świecie. Jedną z nich było eksploatowanie możliwości aplikacji należącej do Facebooka, platformy Messenger.
Facebookowy komunikator pozwala obecnie ma przesyłanie nie tylko wiadomości tekstowych, ale także zdjęć, wideo i nawiązywania połączeń głosowych. Kolejnymi krokami rozwoju aplikacji ma być wprowadzenie funkcji Business, która zdaniem Marka Zuckerberga ma zastąpić telefony i e-maile w przypadku robienia zakupów w sieci.
Nowe rozwiązanie będzie umożliwiało użytkownikom m.in. sprawdzenie statusu realizacji zamówienia czy funkcję śledzenia przesyłki. Zgodnie z zapowiedziami, Messenger będzie teraz otwarty dla deweloperów, którzy, jak powiedział Mark Zuckerberg na konferencji w San Francisco, na portalu Facebook stworzyli już około 30 milionów aplikacji.
Jednak to nie koniec zmian u światowego giganta z Doliny Krzemowej. Pracownicy Facebooka zapowiedzieli także możliwość wykonywania przelewów za pomocą Messengera. Ta funkcja ma być początkowo dostępna tylko na terenie Stanów Zjednoczonych.