Facebook planuje wprowadzenie nowego serwisu dla pracowników. Największy portal społecznościowy chce wpisać się w krajobraz firmowych biur i konkurować z takimi markami jak Google, Microsoft czy LinkedIn. Skoro z Facebooka korzystamy z pracy, firma z Doliny Krzemowej postanawia sprawić, by korzystało się z niego jeszcze wygodniej. Facebook pracuje nad „Facebook at Work” (Facebook w pracy – red.) – wynika z nieoficjalnych informacji serwisu Financial Times.
Nowy portal ma być odrębnym bytem. Profil na „pracowniczym Facebooku” nie będzie powiązany z profilem głównym. Powodem takiego rozwiązania jest ograniczenie dostępu współpracowników do prywatnych treści, zdjęć i poglądów, jakie eksponowane są na obecnych kontach. Nowy serwis ma dodatkowo umożliwiać wspólną pracę przy dokumentach i zarządzanie siatką znajomości zawodowych.
Takie i podobne rozwiązania na rynku oferuje już Microsoft, LinkedIn czy Google w ramach swojego pakietu Google Apps. Firmowa skrzynka pocztowa, wirtualny dysk do przechowywania i udostępniania dokumentów w chmurze to te narzędzia, które stały się niezbędne w codziennej pracy biurowej. Facebook najwyraźniej postanowił wykorzystać ten trend dla własnej korzyści.
Na tę chwilę na próżno można oczekiwać komentarza od samego zarządu firmy.