Kategoria Telekomunikacja skupia największe fanpage brandowe polskiego Facebooka. W tej chwili już cztery z nich przekroczyły próg miliona Fanów. W styczniu Serce i Rozum pokonały dotychczasowego lidera polskiego FB – stronę Demotywatory i stały się nr 1 pod względem ilości fanów. Strona Serca i Rozumu skutecznie realizuje przyjętą strategię. Komunikacja marki w social mediach jest przedłużeniem spotów telewizyjnych i łączy humor i zabawne dialogi bohaterów z ofertą produktową.
Serce i Rozum mają potencjał „przekuwania” na swój język tematów związanych z ofertą i innymi działaniami marki Orange i z niego korzystają.
Na uwagę zasługuje fakt, że w sposobie prowadzenia komunikacji przez marki będące w Top zestawienia widać zaplanowaną strategię, uwzględniającą np. produkty oraz oferty, a nie przypadkowe i ad-hocowe działania, jakie można zauważyć na niektórych profilach, zwłaszcza średnich i małych, z innych branży.
Od wprowadzonych w drugiej połowie roku zmian w facebookowym Edge Ranku trudno powiedzieć na ile wyniki zestawienia odzwierciedlają zaangażowanie organiczne Fanów marek, a na ile są efektem budżetów wykładanych przez Telekomy na działania reklamowe i promocyjne na FB.
Nadchodzące miesiące przyniosą wyhamowanie wzrostu liczby Fanów (przynajmniej tych z Polski 😉 i tym, o co zaczną jeszcze mocniej walczyć marki, nie będzie liczba Fanów, a stopień ich zaangażowania w komunikację z brandem. Telekomy powinny się teraz skoncentrować na badaniu potrzeb i oczekiwań swoich Fanów, by docelowo móc z poziomu social media zapewnić im jak najlepiej dopasowaną ofertę i jakość obsługi posprzedażowej, a nie tylko content, który cieszy i bawi jedynie do kliknięcia w kolejny śmieszny obrazek.