Maj kojarzy się z piękną pogodą i odpoczynkiem, jednak na fanpage’ach telekomunikacyjnych dominowały posty ofertowe (głównie fanpage Orange i Play) oraz festiwalowe (ogłoszenie Line-up Orange Warsaw Festival oraz uczestników Festiwalu POZYTYWNYCH WIBRACJI na fanpage’u Plusa). Nie znaczy to, że nie pojawiały się posty nawiązujące do odpoczynku (najbardziej angażujący post Serca i Rozumu z 25 maja), wakacji (post Plusa z 28 maja) czy matury (post Serca i Rozumu z 15 maja) – jednak
były one słabej reprezentowane.
W maju nie zaszły większe zmiany w czołówce stawki – najwięcej użytkowników zaangażowały strony Plus, Orange oraz Serce i Rozum. Plus osiągnął też największy wynik Interactivity Index. Tuż za nim plasuje się Orange, który w maju uzyskał drugie miejsca w liczbie zaangażowanych fanów, Interactivity Index oraz dziennym PTAT (tuż za fanpagem Plusa). Plus w maju uzyskał też drugą lokatę (po nju mobile, a przed Cyfrowym Polsatem) w bezwzględnym przyroście liczby fanów, a także był autorem najbardziej angażującego postu miesiąca, który przekierowywał fanów do aplikacji konkursowej.
Drugi najlepszy post miesiąca to post Heyah, który od dłuższego czasu mocno aktywizuje fanów poprzez posty-wyzwania. Początkowo poprzez zachętę do zmieniania „lajków”, komentarzy i udostępnień na kilometry, które pokona czołg zaprezentowany w ich poście, a w maju w najbardziej angażującym poście Heyah „zamieniała” liczbę aktywności na pompki „atlety z postu”.
Maj, mimo aury sprzyjającej odpoczynkowi, nie wpłynął na zwolnienie tempa komunikacji na fanpage’ach telekomunikacyjnych, czego przykładem są czasy odpowiedzi na posty fanów – Plus zszedł poniżej 3 minut i został fanpagem najszybciej odpisującym na posty fanów w maju. Tuż za nim uplasowało się T-Mobile i Play4U. Czy czerwcowa, już wakacyjna, aura wpłynie na zwolnienie tempa? Zobaczymy w następnych Trendsach 😉