Podczas finału BNP Paribas International Hackathon 2016 wybrano 9 startupów, które opracują prototypy rozwiązań dla sektora bankowego. Tematem przewodnim tej edycji było usprawnianie procesu obsługi klientów. W tegorocznej edycji BNP Paribas International Hackathon 96 startupów z ośmiu krajów rywalizowało w tworzeniu rozwiązań w zakresie customer experience w bankowości.
Grupa BNP Paribas nagrodziła i zaprosiła do dalszej współpracy 18 z nich. W ostatnim etapie wyróżniono 9 rozwiązań, a ich twórcy otrzymali list intencyjny oraz zaproszenie do programu inkubacyjnego, gdzie będą mogli przełożyć swoje koncepcje na realne, praktyczne rozwiązania usprawniające obsługę klienta.
W drugim etapie, czyli czteromiesięcznym programie Digital Bootcamp, wybrane startupy blisko współpracowały z różnymi ekspertami BNP Paribas z obszarów IT, marketingu, compliance i wielu innych nad szczegółowym opracowaniem swoich rozwiązań.
2 grudnia w Paryżu 18 startupów wyłonionych przez jury w trakcie lokalnych edycji BNP Paribas International Hackathon zaprezentowało innowacje w obszarach takich jak analiza danych, crowdfunding, koncepcja robota-doradcy i inne rozwiązania zaprojektowane z myślą o świadczeniu bardziej dopasowanych i spersonalizowanych usług klientom Banku.
9 wybranych startupów znalazło się w trzecim etapie, w którym będą tworzyły prototypy. Przez cztery miesiące firmy te będą korzystały z zasobów Grupy BNP Paribas: wsparcia eksperckiego różnych linii biznesowych, przygotowanych miejsc pracy, indywidualnego programu akceleracyjnego oraz możliwości nawiązania relacji z potencjalnymi partnerami biznesowymi.