FindAir został zwycięzcą programu organizowanego przez UPC Polska – Digital Imagination Challenge – którego celem był wybór najlepszych innowacji technologicznych odpowiadających na najważniejsze wyzwania społeczne w Polsce. Podczas finału, w warszawskim studiu Daylight, trójce laureatów wręczono nagrody pieniężne o łącznej wartości 70 000 zł oraz zaproszono do udziału w dedykowanym programie mentoringowym UPC.
FindAir wprowadza na rynek inteligentne rozwiązania wpierające astmatyków. Jednym z nich jest FindAir ONE, czyli inteligentna nakładka na standardowy inhalator do astmy, dzięki której chory ma możliwość monitorować postęp swojej choroby. Ponadto urządzenie uczy identyfikować przyczyny ataków, ostrzega o nadciągających zagrożeniach oraz mapuje rejony miast zagrażające chorym.
– Ogromnie cieszy nas zwycięstwo w programie Digital Imagination Challenge. Wierzymy, że dzięki temu wzrośnie świadomość astmy oraz sposobów walki z jej ograniczeniami. Nagroda od UPC pomoże nam w dalszym rozwoju produktu i pozwoli na dotarcie do jeszcze szerszego grona odbiorców FindAir – powiedział Tomasz Mikosz, co-founder FindAir.
Jury, złożone z przedstawicieli środowiska naukowego, biznesu i technologii oraz startupów, w nadesłanych do programu pracach, oceniało przede wszystkim pozytywny wpływ społeczny rozwiązania, ale również jego gotowość do wdrożenia oraz wykorzystaną przy jego tworzeniu technologię. Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge odebrał czek na 40 tys. zł. Na podium znaleźni się także Nexbio oraz AudioMovie, którym wręczono odpowiednio 20 tys. zł i 10 tys. zł. Jury zdecydowało także o przyznaniu nagrody specjalnej dla Virtual Dream – rozwiązaniu, które bazuje na technologii Virtual Reality i dedykowane jest najmłodszym pacjentom szpitali onkologicznych. Wszyscy laureaci otrzymali dodatkowo sesje mentoringowe z ekspertami oraz promocję swoich rozwiązań w mediach.
Droga do finału
Program rozpoczął się wiosną br. od ogólnopolskiej debaty, którą w sieci śledziło ponad 700 000 osób. To właśnie internauci ostatecznie zdecydowali, że Digital Imagination będzie poszukiwać odpowiedzi na wyzwania społeczne związane z wyborem ścieżki kariery, smart living oraz monitorowaniem stanu zdrowia. W listopadzie, spośród ponad 50 nadesłanych rozwiązań, jury wybrało sześciu finalistów – AudioMovie, Mobilne Laboratorium Analiz DNA Nexbio, Kodologię, StethoMe, Inteligentne Inhalatory FindAir oraz Cycle – którzy wzięli udział w całodniowym warsztacie rozwojowym. Pracowali wówczas nad prezentacją swojego rozwiązania przed grudniowym finałem programu w Warszawie.
Pozytywny wpływ innowacji
Celem Digital Imagination Challenge było odnalezienie i wyróżnienie firm oraz ludzi, którzy przy wykorzystaniu innowacyjnych technologii chcą zmienić rzeczywistość na lepsze.
– W dzisiejszym świecie, właściwie każdy może opracować kreatywne rozwiązanie, które ma szansę realnie poprawić jakość życia społeczeństwa. Czasami wystarczy jedynie szybki internet i nieszablonowe myślenie. Digital Imagination Challenge nagradza tych, którzy swoją wyobraźnię i nowoczesne technologie wykorzystują w dobrym celu. Wierzymy, że cyfrowe usługi UPC, poza najlepszej jakości rozrywką, dają naszym klientom impuls do poszukiwania rozwiązań dla wyzwań współczesnego świata – mówi Frans-Willem de Kloet, Prezes UPC Polska.
Gościem specjalnym finału programu Digital Imagination Challenge był Roy Sharon, Vice President, Corporate Responsibility & Sustainability w Liberty Global, który w rozmowie z prowadzącym galę, Jarosławem Kuźniarem, opowiedział o podejściu Liberty Global i UPC Polska do kwestii społecznej odpowiedzialności biznesu.
Digital Imagination Challenge otrzymał patronat honorowy Ministerstwa Cyfryzacji. Partnerami merytorycznymi programu byli: Politechnika Warszawska, Digital University, Kairos Society oraz Startup Poland. Patronami medialnymi: Onet.pl, CRnavigator, Enter the room i Aktivist.