Syntetyczne głosy wirtualnych lektorów witają dzwoniących klientów i partnerów już w ok. 200 firmach. Tyle podmiotów wdrożyło system IVR z syntezą mowy, stworzony przez platformę VoIP – FreecoNet.
FreecoNet wprowadził do swojej oferty IVR z syntezatorem mowy zaledwie dwa miesiące temu. Usługa jest oferowana w modelu ASP, co oznacza, że firmy wdrażające IVR nie muszą inwestować w kosztowne centrale telefoniczne (od 5 tys. zł). Za kwotę kilkunastu złotych miesięcznego abonamentu mogą mieć profesjonalny system powitań i przekierowań połączeń. Do tego dochodzi korzyść w postaci wirtualnych lektorów, którzy są wbudowani w system IVR. Dzięki nim, stworzenie czy modyfikacja np. powitania osoby dzwoniącej do firmy – odczytywanego radiowym głosem lektora – zajmuje tyle czasu, co jego napisanie.
„Tak duża popularność naszej nowej usługi wynika chyba z faktu, że nagle w zasięgu niewielkich firm znalazła się usługa, zarezerwowana do tej pory praktycznie tylko dla największych. Małych firm z reguły nie było stać na drogą centralkę telefoniczną, a jeśli już decydowały się na taki wydatek, to oszczędzały na głosie, angażując własnych pracowników do nagrania powitań. W rezultacie dzwoniących do firmy witały i nadal witają mało profesjonalne głosy z nieodpowiednią dykcją, które cieniem kładą się na wizerunku firmy, niwecząc korzyści z zakupu drogiej centralki. FreecoNet dał tym firmom możliwość zbudowania systemu powitań i przekierowań połączeń z profesjonalnym głosem lektora – w sposób zdecydowanie łatwiejszy i tańszy niż dotychczas” – przekonuje Jan Wyrwiński, Kierownik Projektu FreecoNet.
Komunikaty w systemie IVR od FreecoNet tworzy się i modyfikuje w jednym miejscu – panelu użytkownika. Uprawnione osoby mogą się do niego zalogować z dowolnego komputera z dostępem do Internetu. Potem trzeba tylko wpisać z klawiatury komputera pożądany komunikat, który zostanie przetworzony przez syntezator mowy. Telefonujących klientów i kontrahentów firmy może witać głos żeński lub męski, który mówi po polsku, angielsku lub rumuńsku. Docelowo IVR we FreecoNet będzie miał w ofercie ok. 10 różnych języków i 16 głosów.
Zastosowane w systemie IVR we FreecoNet syntetyczne głosy mówią w sposób, który jest praktycznie nierozróżnialny od głosu naturalnego. Głos jest generowany przez syntezator mowy IVONA, autorstwa firmy IVO Software. Ta technologia syntezy mowy jest uznawana za jedną z najlepszych na świecie. Potwierdzają to liczne wyróżnienia i nagrody zdobyte na świecie. Między innymi w prestiżowym, międzynarodowym konkursie Blizzard Challenge, dwa razy z rzędu w latach 2006 i 2007, jakość głosu IVONY została uznana za jedną z najbliższych głosowi naturalnemu.
Firmy zainteresowane wdrożeniem nowego IVR z syntezą mowy od FreecoNet, przez pierwszy miesiąc mogą testować usługę za darmo. Po tym okresie naliczane są niewielkie miesięczne opłaty. Więcej o systemie IVR we FreecoNet oraz panel demonstracyjny usługi jest dostępny pod adresem: http://www.freeconet.pl/pl/sub/uslugi.html.
IVR od FreecoNet stanowi część pakietu usług dodanych platformy VoIP, których zadaniem jest usprawnienie działania kanałów komunikacyjnych firmy, a przez to zwiększanie jej otwartości na świat zewnętrzny. Ważną rolę w tym zestawie odgrywa również usługa CallCenter, która wykorzystuje elementy systemu IVR i jednocześnie zawiera funkcjonalność kolejkowania połączeń obsługiwanych przez konsultantów. Wkrótce zestaw ten poszerzą kolejne, innowacyjne rozwiązania od FreecoNet, które mają się przyczynić do jeszcze większej dostępności firmy dla świata zewnętrznego i usprawnienia jej działania.