Firma Reliance Communications Limited, indyjski operator świadczący zintegrowane usługi telekomunikacyjne, podpisała z firmą Ericsson ośmioletnią umowę o wartości 1 miliarda USD dotyczącą eksploatacji sieci przewodowych i bezprzewodowych w północnych i zachodnich stanach Indii oraz zarządzania nimi. Umowa przewiduje, że Ericsson będzie zarządzać codzienną eksploatacją sieci przewodowych i bezprzewodowych oraz przejmie odpowiedzialność za prace konserwacyjne w terenie, eksploatację i planowanie
operacyjne sieci mobilnych Reliance Communications — 2G, CDMA i 3G. Umowa ma na celu zaspokojenie szybko rosnącego zapotrzebowania klientów na aplikacje i usługi telekomunikacyjne na jednym z najdynamiczniejszych rynków telekomunikacyjnych świata.
Firma Reliance Communications będzie wykorzystywać sprawdzone, wysokiej klasy procesy, metody i narzędzia firmy Ericsson. Współpraca ta pozwoli jej uwolnić zasoby i skoncentrować się na obsłudze klientów oraz zwiększyć innowacyjność, prężność i szybkość działania w określonych obszarach geograficznych. Infrastruktura Reliance Communications w Indiach obejmuje 24 000 miast i 600 000 wsi, w których firma oferuje konwergentne usługi przesyłania głosu, danych i wideo.
Jest to jedna z pierwszych umów w sprawie konwergentnych usług zarządzanych w sieciach bezprzewodowych i przewodowych w Indiach i jedna z niewielu na świecie. Ericsson usprawni działalność firmy Reliance Communications, łącząc wszystkie aspekty funkcjonowania sieci światłowodowych, komórkowych, bezprzewodowych i przewodowych sieci dostępowych w jej dziale komunikacji bezprzewodowej i obsługi przedsiębiorstw zajmującym się różnymi liniami produktów. Ericsson wprowadzi także modernizację narzędzi, procesów i procedur stosowanych we wszystkich działach, co zwiększy sprawność operacyjną dzięki zarządzaniu kosztami przez konsolidację.
–Z przyjemnością informujemy o nawiązaniu współpracy z firmą Ericsson w dziedzinie zarządzania sieciami przewodowymi i bezprzewodowymi. Pozwoli nam ona podnieść poziom obsługi klienta pod względem jakości sieci i usług — powiedział Gurdeep Singh, dyrektor generalny działu komunikacji bezprzewodowej (Wireless Business) firmy Reliance Communications. –Ze względu na wzrost złożoności sieci przy wprowadzaniu nowych platform, technologii i aplikacji liczymy na doświadczenie, innowacyjność i wiedzę techniczną firmy Ericsson. Pomoże nam ona zwiększyć produktywność sieci i w pełni wykorzystać jej potencjał. Jesteśmy przekonani, że dzięki optymalizacji zasobów efekty przekroczą oczekiwania naszych klientów i że otrzymamy ekonomiczne rozwiązania.
–Jesteśmy zadowoleni, że możemy wspólnie z Reliance Communications realizować to strategiczne zadanie wdrażania usług zarządzanych w oparciu o różne technologie — powiedział Magnus Mandersson, wiceprezes wykonawczy i dyrektor działu usług globalnych (Business Unit Global Services) w firmie Ericsson. –Rosnące upowszechnienie nowych technologii na bardzo konkurencyjnym i dynamicznym indyjskim rynku telekomunikacyjnym wymaga większej koncentracji na zarządzaniu obsługą klienta. Dzięki tej współpracy firma Reliance będzie mogła skupić się na swojej podstawowej działalności i wprowadzaniu innowacji. Z przyjemnością witamy ponad 5000 pracowników, którzy przejdą do nas z Reliance Communications i wspólnie z nami zaangażują się w długoterminowy rozwój rynku teleinformatycznego w Indiach.
Umowa będzie realizowana z uwzględnieniem określonej umowy SLA. Firma Ericsson będzie odpowiedzialna za poprawę wydajności sieci i jakości usług, pod kątem zwiększenia zadowolenia i lojalności klientów. Ericsson będzie także ściśle współpracować z Reliance Communications przy szukaniu możliwości wprowadzania nowych usług i rozszerzania dotychczasowej działalności, aby w pełni wykorzystać potencjał sieci.
– Dzięki globalnemu doświadczeniu firmy Ericsson partnerstwo to umożliwi naszym klientom instytucjonalnym wdrożenie najnowocześniejszych usług transmisji danych w naszych zintegrowanych sieciach. To jeden z pierwszych przypadków eksploatacji korporacyjnych siec bezprzewodowych i przewodowych na zasadzie outsourcingu. Zapewnia to światowej klasy jakość usług i gwarantuje wysoką wydajność — dodał Punit Garg, dyrektor generalny działu usług globalnych i obsługi przedsiębiorstw (Global and Enterprise Business) w firmie Reliance Communications.
Reliance Communications będzie wykorzystywać sprawdzone, światowej klasy procesy, metody i narzędzia firmy Ericsson. Współpraca ta pozwoli jej uwolnić zasoby i skoncentrować się na jakości obsługi klientów oraz zwiększyć innowacyjność, prężność i szybkość działania w określonych obszarach geograficznych.