Badanie przeprowadzone przez Kaspersky Lab pokazuje, że ponad dwie trzecie firm woli korzystać z usług bankowych placówki, która ma dobrą reputację w zakresie bezpieczeństwa. Banki, dla których bezpieczeństwo stanowi priorytet i które podejmują wszelkie możliwe wysiłki, aby zapewnić odpowiednie mechanizmy zabezpieczające przed oszustwami finansowymi online, będą posiadały przewagę, jeśli chodzi o zachowanie obecnych klientów i zdobywanie nowych.
W badaniu stwierdzono, że obecnie dziewięć na dziesięć (94%) firm korzysta z bankowości online w swojej bieżącej działalności. Możliwość korzystania z usług bankowych bez konieczności fizycznej wizyty w placówce posiada wiele plusów, w tym szybszy czas reakcji i obniżenie kosztów operacyjnych. Jednak za tę wygodę firmy mogą zapłacić cenę, którą jest narażenie się na oszustwa finansowe online i zapewnienie cyberprzestępcom kolejnego sposobu włamania się do firmowej infrastruktury IT.
Jeśli chodzi o ochronę informacji, bezpieczeństwo odgrywa dla firm kluczową rolę podczas wyboru banku, z którego usług będą korzystać. Prawie trzy czwarte (72%) zbadanych firm stwierdziło, że wybiera bank na podstawie jego reputacji dotyczącej bezpieczeństwa, a niemal dziewięć na 10 (88%) firm jest skłonnych zapłacić więcej, aby móc korzystać z usług banku, który posiada mocną politykę bezpieczeństwa i pozytywną historię pod tym względem. Ponadto 43% firm przyznało, że potrzebuje udoskonalenia własnych środków bezpieczeństwa w celu ochrony transakcji finansowych online dokonywanych za pośrednictwem swoich banków.
W celu zapewnienia najlepszych z możliwych usług dla klientów biznesowych oraz dania im pewności, że ich dane i transakcje są bezpieczne, niezbędne jest wszechstronne podejście do bezpieczeństwa. Kaspersky Fraud Prevention może pomóc bankom zabezpieczyć wszystkie komponenty ich infrastruktury IT, w tym aplikacje bankowości mobilnej. Kaspersky Fraud Prevention for Endpoints zapewnia klientom i ich urządzeniom pełną ochronę przed oszustwami finansowymi, dzięki czemu mogą łatwo i wygodnie korzystać z usług bankowości online, nie narażając siebie ani dostawcy usług na ryzyko.
– W dzisiejszym opartym na technologii środowisku banki działają bardzo podobnie do firm IT. Wszelkie ich interakcje z klientami i partnerami są skomputeryzowane, a informacje są współdzielone i przechowywane online. Jednak mimo pewnych korzyści stwarza to ryzyko dla procesów bankowych, a jakiekolwiek włamanie się do infrastruktury IT może spowodować utratę ogromnej ilości danych, poważne szkody finansowe i zniszczenie reputacji. Zatem niezwykle ważne jest , by banki myślały podobnie jak firmy IT i uczyniły bezpieczeństwo swoim priorytetem podczas rozwoju i świadczenia swoich usług — powiedział Ross Hogan, globalny szef odpowiedzialny za zapobieganie oszustwom, Kaspersky Lab.