„Aplikacja” to najnowsza usługa FreecoNet – platformy VoIP integrującej rozwiązania wielu operatorów i oferującej innowacyjne usługi dodane. Przeznaczona jest dla biznesu i instytucji, które dzięki niej mogą udostępnić część swoich usług za pośrednictwem zwykłego telefonu.
Usługa „Aplikacja” pozwala firmom i instytucjom na stworzenie dla klientów kolejnego kanału dostępu do własnej bazy danych, przy wykorzystaniu linii telefonicznej i technologii syntezy mowy. Polega to na tym, że klient, łącząc się z infolinią i wybierając na klawiaturze telefonu określone komendy, może zyskać dostęp do wybranych danych firmy. Są mu one przekazywane głosowo, z użyciem syntezatora mowy. Usługa działa też w drugą stronę – klient może wprowadzić z klawiatury telefonu dane, które zostaną zapisane w bazie danych.
„Przykładem zastosowania usługi „Aplikacja” mogą być dziekanaty uczelni wyższych. W tym przypadku studenci mogliby z własnego telefonu, po wpisaniu np. numeru indeksu, sprawdzić otrzymany stopień z zaliczenia czy egzaminu. Z kolei zaimplementowanie takiego rozwiązania w instytucjach typu wodociągi czy zakłady energetyczne, znacznie ułatwiłoby im pracę. Odbiorcy ich usług mogliby np. zgłaszać stan licznika za pomocą telefonu. Możliwości wykorzystania „Aplikacji” są praktycznie nieograniczone” – przekonuje Jan Wyrwiński, Kierownik Projektu FreecoNet.
Jak podkreśla przedstawiciel FreecoNet, usługę „Aplikacja” można też zastosować w mniejszych firmach, np. w sklepach internetowych. Tutaj może być przydatna np. przy sprawdzaniu statusu realizacji zamówienia ze zwykłego telefonu.
„Aplikacja” działa w oparciu o technologię syntezy mowy. By z usługi skorzystać, należy najpierw założyć konto we FreecoNet, a następnie w panelu użytkownika skonfigurować ją zgodnie z podaną instrukcją. Dla poprawnego działania „Aplikacji”, konieczna jest dodatkowa konfiguracja usługi przez programistę. Zainteresowani, którzy wdrożą usługę, przez miesiąc będą mogli korzystać z niej za darmo.
FreecoNet tworzy właśnie społeczność programistów, którzy pomogą firmom i instytucjom zaimplementować „Aplikację” w systemie. Wszyscy programiści chcący uczestniczyć w tej akcji, informacje znajdą na stronie społeczności Programistów. Można tam już znaleźć pierwsze przykłady zastosowań usługi „Aplikacja”, opracowane przez zainteresowanych projektem programistów, np. głosowy czytnik kanałów RSS.
„Aplikacja” stanowi część pakietu usług dodanych platformy VoIP, których zadaniem jest usprawnienie działania kanałów komunikacyjnych firmy, a przez to zwiększanie jej otwartości na świat zewnętrzny. Ważną rolę w tym zestawie odgrywa również IVR, umożliwiający stworzenie profesjonalnego systemu powitań i przekierowań połączeń telefonicznych, a także usługa CallCenter. Wkrótce zestaw ten poszerzą kolejne, innowacyjne rozwiązania od FreecoNet, które mają się przyczynić do jeszcze większej dostępności firmy dla świata zewnętrznego i usprawnienia jej działania.