czwartek, 17 października, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Garmin prezentuje swój nowy, wiodący w branży zintegrowany pokład lotniczy: G3000 PRIME

    Zobacz również

    Garmin (NYSE: GRMN) wprowadził dziś G3000 PRIME, swój najbardziej zaawansowany zintegrowany pokład lotniczy. Wyznaczając nowy standard w zintegrowanej awionice, G3000 PRIME firmy Garmin na nowo definiuje doświadczenie pokładowe dzięki eleganckim, intuicyjnym, całkowicie dotykowym wyświetlaczom i wysoce elastycznej otwartej architekturze systemu, która płynnie dostosowuje się do obsługi szerokiego i dynamicznego rynku. Dzięki najnowocześniejszej konstrukcji interfejsu użytkownika i zaawansowanej łączności, G3000 PRIME wykorzystuje najnowocześniejsze technologie, które mogą zwiększyć potencjał bezpieczeństwa i wydajność, jednocześnie minimalizując obciążenie pilota w każdej fazie lotu. Teraz certyfikowany przez FAA TSO, G3000 PRIME jest gotowy do podniesienia i obsługi rynków turbin Part 23, wojskowych i zaawansowanej mobilności powietrznej (AAM).

    - Reklama -

    – Dwadzieścia lat temu Garmin zdefiniował na nowo kokpit lotnictwa ogólnego za pomocą G1000, naszego pierwszego zintegrowanego pokładu lotniczego. Dziesięć lat później wprowadziliśmy G3000, wprowadzając pierwsze ekrany dotykowe do kokpitu turbiny lekkiej oraz rewolucyjne technologie, takie jak nagradzany Garmin Autoland. Mając ponad 30 000 zintegrowanych pokładów lotniczych Garmin w użyciu, z dumą przedstawiamy G3000 PRIME, najbardziej intuicyjny i zaawansowany pokład lotniczy w branży do tej pory –Phil Straub, wiceprezes wykonawczy i dyrektor zarządzający ds. lotnictwa w firmie Garmin

    Oszałamiające szklane wyświetlacze lotów od krawędzi do krawędzi

    G3000 PRIME ma rozbudowane 14-calowe główne jednostki wyświetlacza dotykowego (PDU) z krawędzią do krawędzi, czytelnym w świetle słonecznym, odpornym na odciski palców szkłem, redefiniując oczekiwania w zakresie estetyki i funkcjonalności kokpitu. Żywe wyświetlacze obejmują wiele ulepszeń wydajności, takich jak czterokrotnie większa pamięć i łączność gigabitowa, która jest do 100 razy szybsza. Nowe, szybsze procesory wielordzeniowe mają ponad dwukrotnie większą moc przetwarzania – wykorzystując doświadczenie firmy Garmin w certyfikowaniu technologii wielordzeniowej dla rynków lotnictwa cywilnego i wojskowego już w 2017 r. Ponadto wyższe częstotliwości odświeżania wyświetlacza zapewniają wyraźne, płynne animacje oraz imponująco responsywne i płynne wrażenia.

    Uzupełniające jednostki wyświetlacza pomocniczego (SDU) zapewniają wprowadzanie danych i kontrolę systemu, z dodatkową możliwością wyświetlania aplikacji wielofunkcyjnych. Wysokiej rozdzielczości, 7-calowe SDU mogą pochwalić się 40% wzrostem powierzchni ekranu w porównaniu z poprzednimi kontrolerami dotykowymi Garmin. Ponadto w niektórych zastosowaniach lotniczych SDU mogą służyć jako zintegrowany wyświetlacz zapasowego instrumentu lotniczego, eliminując potrzebę dedykowanego zapasowego instrumentu lotniczego w panelu.

    Nowy zaawansowany interfejs wielodotykowy G3000 PRIME, który rozpoznaje do 10 poleceń na ekranie dotykowym jednocześnie, umożliwia pilotowi i drugiemu pilotowi jednoczesną interakcję z tym samym wyświetlaczem. Ulepszona technologia wielodotykowa umożliwia również stabilizację dłoni na ekranie, pozwalając pilotom na precyzyjne wprowadzanie poleceń na ekranie dotykowym, jednocześnie opierając palce na wyświetlaczu. Obsługa dedykowanych urządzeń sterujących umożliwia intuicyjną kontrolę fizyczną powszechnie używanych funkcji za pośrednictwem produktów zaprojektowanych przez Garmin i urządzeń innych firm, a także projektów kontrolerów przepustnicy i drążka (HOTAS) dla rynków wojskowych i obronnych.

    Nowoczesny i intuicyjny nowy interfejs użytkownika

    G3000 PRIME może pochwalić się nowoczesnym, ale znajomym interfejsem użytkownika, łączącym bogate doświadczenie firmy Garmin w projektowaniu awioniki z eleganckim, współczesnym wyglądem i stylem. Ulepszone czcionki i ikonografia zapewniają przejrzystość i znajomość, podczas gdy inteligentnie zorganizowane i płytkie menu aplikacji zapewniają szybki dostęp do kluczowych funkcji.

    Primary Flight Windows (PFW) i Multi-Function Windows (MFW) maksymalizują świadomość sytuacyjną dzięki opcjom pełnego ekranu lub podzielonego ekranu. Nowe paski szybkiego dostępu umożliwiają pilotom otwieranie popularnych aplikacji, takich jak mapy, ruch uliczny, pogoda i wykresy, jednym dotknięciem. Podczas przeglądania map piloci mogą dotknąć dowolnego miejsca, aby otworzyć menu promieniowe z opcjami dostępu do dodatkowych informacji o lotnisku, pogodzie lub przestrzeni powietrznej lub szybko dostosować plan lotu za pomocą edycji graficznej. Interaktywne wskazania silnika i układu elektrycznego umożliwiają pilotom szybkie otwieranie elementów sterujących systemami i informacji, takich jak elementy sterujące środowiskiem kabiny, synoptyka i inne.

    Aby jeszcze bardziej ułatwić zarządzanie informacjami, funkcja Window Manager umożliwia pilotom konfigurowanie wyświetlania aplikacji, rozmiarów okien i innych elementów na całej kabinie z jednego SDU. Window Manager zapewnia również wiele wstępnie ustawionych opcji, które mogą konfigurować wszystkie wyświetlacze za pomocą jednego polecenia, eliminując potrzebę ręcznej konfiguracji każdego okna przez operatorów dla różnych faz lotu.

    Zaawansowane narzędzia lotnicze

    G3000 PRIME zapewnia ulepszone narzędzia systemu zarządzania lotem (FMS), takie jak Modified Flight Plan, który umożliwia pilotom korzystanie zarówno z PDU, jak i SDU, aby zapewnić graficzny podgląd zmian planu lotu, w tym porównania obliczeń wydajności lub scenariuszy „co by było, gdyby”. Podczas inicjalizacji piloci mogą również wybrać ustawienie funkcji Emergency Return, która upraszcza reakcje pilotów na sytuacje awaryjne w locie wkrótce po starcie. Niedawno wprowadzone do zintegrowanych pokładów lotniczych Garmin,

    Udoskonalono funkcję trasowania dróg kołowania, aby zapewnić automatyczne wyznaczanie trasy na dwuwymiarowych mapach nawigacyjnych i obrazach 3D z wykorzystaniem technologii syntetycznego widzenia SVT.

    G3000 PRIME zapewnia zaawansowaną automatyzację z inteligentnymi listami kontrolnymi, które są powiązane z komunikatami systemu ostrzegania załogi (CAS). Gdy piloci otrzymają komunikat CAS, który jest powiązany z listą kontrolną, mogą po prostu dotknąć komunikatu, aby otworzyć odpowiednią listę kontrolną jednym dotknięciem. Listy kontrolne mogą teraz również wyczuwać wskazania i pokazywać na liście kontrolnej, że element znajduje się we właściwej pozycji, wartości lub konfiguracji – lub zapewnić pilotom opcję szybkiego przeglądania szczegółowych danych synoptycznych. Integracja z zaprojektowanymi przez Garmin systemami elektronicznej dystrybucji zasilania zastępuje tradycyjne przełączniki intuicyjnymi elektronicznymi wyłącznikami obwodów, zapewniając ulepszoną automatyzację i zapewniając usprawnione i nowoczesne wrażenia z kokpitu.

    Bezkonkurencyjne innowacje zwiększające bezpieczeństwo

    G3000 PRIME oferuje szeroką gamę wiodących w branży zaawansowanych technologii zwiększających bezpieczeństwo dostępnych wyłącznie od Garmin, w tym Autonomí, rodzinę autonomicznych technologii zwiększających bezpieczeństwo firmy Garmin. Zdobywca nagrody Collier Trophy, Garmin Autoland, może przejąć pełną kontrolę nad lotem, aby wylądować samolotem w sytuacji awaryjnej, gdy pilot nie jest w stanie tego zrobić 1 . Dodatkowe narzędzia bezpieczeństwa, takie jak Smart Glide ™ , Smart Rudder Bias, Electronic Stability Protection (ESP ™ ), Emergency Descent Mode (EDM) i Garmin Autothrottle dodatkowo zapewniają pewność podczas każdego lotu.

    Rozwiązania Garmin w zakresie bezpieczeństwa terminali dodają jeszcze więcej możliwości samolotom wyposażonym w G3000 PRIME. Niedawno ogłoszona technologia Runway Occupancy Awareness (ROA) analizuje informacje o ruchu GPS i ADS-B istotne dla pasów startowych i dróg kołowania lotniska, aby ocenić i ostrzec załogę samolotu o możliwym wtargnięciu na pas startowy lub kolizji. ROA opiera się na innych rozwiązaniach Garmin w zakresie bezpieczeństwa terminali, w tym Runway Overrun Awareness and Alerting System (ROAAS), 3D SafeTaxi ® i Garmin SurfaceWatch ™ .

    Bezproblemowa łączność i integracja

    Pozostań w pełni połączony podczas lotu za G3000 PRIME, korzystając z różnych obsługiwanych opcji łączności, takich jak Wi-Fi, LTE, Bluetooth ® , SiriusXM, Connext Satellite Services i inne. System zarządzania samolotami PlaneSync firmy Garmin automatycznie aktualizuje bazy danych 2 , rejestruje dane lotu i silnika oraz umożliwia właścicielom i operatorom samolotów zdalne sprawdzanie stanu paliwa i systemów za pomocą aplikacji Garmin Pilot. Zautomatyzowane funkcje kokpitu, takie jak przesyłanie planu lotu przez PlaneSync, zapewniają pilotom dostęp do danych w czasie rzeczywistym, zwiększając ich wydajność operacyjną i podejmowanie decyzji. G3000 PRIME obsługuje również komunikację łącza danych pilota kontrolera (CPDLC), w tym programy FAA Data Comm i Eurocontrol Link 2000+, w celu szybszego uzyskania zgody na odlot (DCL) — a także wymianę komunikatów łącza danych w trakcie lotu z centrami kontroli ruchu lotniczego.

    G3000 PRIME otrzymał certyfikat FAA TSO. Pierwsze samoloty dostarczane z G3000 PRIME zostaną ogłoszone przez producentów samolotów.

    ŹródłoGarmin
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    OPPO w filmowym uniwersum Marvela – marka promuje serię OPPO Reno12 przy okazji premiery filmu Venom 3: Ostatni taniec

    OPPO wkracza do świata superbohaterów, zostając partnerem filmu Venom 3: Ostatni taniec, który pojawi się w polskich kinach już...