Pierwszy dzień wakacji był jednocześnie dniem najniższej aktywności Polaków w sieci w czerwcu. Podczas czerwcowego długiego weekendu rodacy odpoczywali także od internetu. Z analizy firmy Gemius wynika, że w weekendy i dni wolne od pracy regularnie spada w Polsce liczba osób łączących się z siecią. Szkolne dzienniki elektroniczne w centrum zainteresowania. Zanim jednak lato zawita do Polski na dobre, trzeba jeszcze przez chwilę zająć się obowiązkami szkolnymi.
Przed wakacyjną labą można zaobserwować szczególne zainteresowanie kobiet stronami WWW związanymi z edukacją, w tym prowadzącymi szkolne dzienniki elektroniczne. 13 czerwca – tuż przed wystawieniem ocen szkolnych za II półrocze – panie wygenerowały rekordowe 46 mln odsłon tego typu serwisów (źródło: badanie Gemius/PBI). W pozostałych dniach miesiąca aktywność w serwisach edukacyjnych nie przekraczała 35 mln odsłon dla kobiet i 20 mln odsłon dla mężczyzn.
─ Analiza aktywności Polaków w internecie w czerwcu potwierdza, iż pora roku i pogoda wpływają na czas jaki poświęcamy na korzystanie z mediów elektronicznych. Za wzrostem odwiedzalności stron WWW związanych z edukacją w czerwcu stoi strona internetowa z dziennikiem elektronicznym ─ mówi Marta Wiercińska, ekspertka Gemiusa. ─ Od początku czerwca obserwujemy zwiększoną aktywność internautów na Librus.pl i to właśnie odsłony tej strony WWW odpowiadają za pik w dniu 13 czerwca. Ze strony Librus.pl tego dnia skorzystało ponad 520 tys. Polek wykonując prawie 30 mln odsłon. Nasze badanie potwierdza, że dziennik elektroniczny na dobre wpisał się w system edukacji i stanowi podstawowe narzędzie do kontroli ocen i frekwencji a także kontaktu rodzic─szkoła ─ dodaje ekspertka.
Weekendy i dni wolne od pracy w realu
Analizy firmy Gemius wyraźnie wskazują na to, że w dni wolne od pracy i weekendy Polacy są mniej aktywni w sieci. Czerwcowy długi weekend, podobnie jak majówka, zaznaczył się spadkiem na wykresach liczby użytkowników internetu. Dni wolne charakteryzuje także mniejsza liczba osób korzystających z sieci za pomocą komputerów stacjonarnych i laptopów. Weekend związany z obchodami Bożego Ciała miał jednak także swoje rekordy. 15 czerwca, wbrew ogólnej tendencji, z serwisów społecznościowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych skorzystało więcej mężczyzn niż kobiet. Był to też dzień, w którym panowie odwiedzali te serwisy najliczniej w ciągu całego miesiąca, generując 50,7 mln odsłon.
Czerwiec w liczbach
W analizowanym miesiącu z internetem połączyło się 27 mln Polaków, którzy wygenerowali łącznie 55,2 mld odsłon. Czas spędzany dziennie w sieci wyniósł średnio 2 godz. 30 min (o 7 min mniej niż w maju 2017 roku). Najwięcej osób korzystało z internetu w poniedziałek 5 czerwca – 20,3 mln, najmniej w sobotę 24 czerwca – 17,9 mln.