Firma Gemius podpisała trzyletnią umowę z Danske Medier Research (DMR), niezależnym dostawcą danych dla duńskiego indeksu online (Danish Online Index) – oficjalnego pomiaru duńskiego ruchu internetowego. Gemius będzie zapewniać oficjalny pomiar duńskiego ruchu internetowego (DOI) od wiosny 2020 roku. Gemius zaoferował najnowszą metodologię, która pozwala na łączenie danych z różnych źródeł.
– Dużo zainwestowaliśmy w rozwój naszej pionierskiej metodologii i z niecierpliwością czekamy na dostarczenie pomiaru ruchu internetowego w Danii. Cieszymy się, bo DMR potwierdza tym samym nasz rozwój w ciągu ostatnich pięciu lat Priorytetem Gemiusa od zawsze było tworzenie rozwiązań szytych na miarę, uwzględniających lokalną specyfikę danego rynku – komentuje Marcin Pery, CEO Gemiusa. – Powrót do Danii odzwierciedla nasze zaangażowanie w utrzymanie naszej ugruntowanej pozycji w całej Europie.
Przewodniczący duńskiego działu badań mediów, dyrektor generalny JP / Politiken Hus Dorthe Bjerregaard-Knudsen komentuje: Dzięki rozwiązaniu Gemiusa jesteśmy w stanie zaspokoić różnorodne potrzeby podmiotów na duńskim rynku.
Danske Medier Research szukał partnera w zakresie pomiaru online od jesieni 2018
Gemius zaoferował najnowszą metodologię, która pozwala na łączenie danych z różnych źródeł. Proces syntezy danych oparty jest na podejściu metodologicznym Constant Panel, które jest jednocześnie przygotowane na jednoźródłowy pomiar mediów.
Badanie – oprócz prezentacji ogólnego obrazu duńskiego ruchu internetowego dla zarejestrowanych stron – ma zapewnić możliwość analizy grup docelowych na różnych witrynach, a także pomiar aplikacji i materiałów streamowych. Obejmuje ruch online na wszystkich typach urządzeń (PC, mobile) łącznie oraz osobno. Będzie także prezentować demografię duńskiego ruchu internetowego.