Generali Polska zostało nagrodzone przez Gazetę Bankową za projekt: Leon – sztuczna Inteligencja jako wsparcie w obsłudze klienta. Leon to wirtualny asystent, który skupia się na kompleksowym wsparciu klientów 24 godziny na dobę. Czatbot odpowiada na pytania klientów z trzech obszarów: zgłoszenie szkód i roszczeń, serwisowa obsługa polis i sprzedaż. Leon udziela odpowiedzi na ponad 140 różnych zapytań.
– Leon to nowoczesna wizja kontaktu z klientem i naturalny następca tradycyjnego czata obsługiwanego przez konsultantów. Dzięki niemu zautomatyzowaliśmy już około 4500 zapytań miesięcznie. Udało się zredukować większą część odpowiedzi realizowanych przez pracowników, co pozwoliło im zająć się bardziej wymagającymi zadaniami. Docelowo chcemy, aby tylko 10-15% interakcji na czacie wymagało zaangażowania pracownika, resztą powinny zająć się algorytmy, bazujące na rozwiązaniach klasy AI. Chcemy dać klientom możliwość samodzielnego realizowania jak największej liczby usług poprzez ten kanał komunikacji, aby nie byli zależni od czasu pracy doradcy. Dbamy o jakość odpowiedzi generowanych przez Leona, który uczy się przy każdym kontakcie z klientem, a klient może mieć pewność, że otrzymuje sprawdzone informacje – mówi Piotr Bułka, członek Zarządu Generali Polska.
Leon to rozwiązanie wdrożone przez Generali wspólnie z technologicznym partnerem Tuatara. Oparte jest o sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe oraz o algorytmy NLP (IBM WATSON). Chatbot osadzony jest na stronie www.generali.pl i dostępny jest z dowolnego urządzenia zarówno z komputera, jak i urządzeń mobilnych.
– Nasze plany na przyszłość są bardzo ambitne i długoterminowe. Dążymy do w pełni self-service’owego bota, który będzie szybką, mobilną i interaktywną wersją portalu dla klienta. Z jego pomocą będzie można dowiedzieć się wszystkiego o swoich polisach czy roszczeniach lub zlecić zmianę danych – dodaje P. Bułka.
Konkursy technologiczne „Gazety Bankowej” są organizowane od kilkunastu lat. Celem TechnoBiznesu jest ukazanie ważnej roli technologii w działaniu firm i zdobywaniu przewagi konkurencyjnej. Nagrody są przyznawane przez Kapitułę, która ocenia zgłoszone rozwiązania pod kątem ich innowacyjności. Generali Polska zajęło drugie miejsce w konkursie Lider 2020 w kategorii Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe. Liderów wyłoniono w trzech kategoriach: Bankowość, Ubezpieczenia i inne instytucje finansowe oraz Przemysł 4.0. W tym roku do konkursów technologicznych Gazety Bankowej wpłynęło 50 zgłoszeń.