GigaWolność – pod tym hasłem kryje się zupełnie nowa platforma komunikacji Netii. Nowa idea, nowy przekaz i nowe kreacje ujrzą światło dzienne już 7 października m.in. w formie nowych spotów reklamowych. Kiedy poczujesz się jak nowo narodzony, kiedy coś Cię zaskoczy, kiedy poczujesz się oczarowany, ucieszysz się z odkrycia i poczujesz adrenalinę, kiedy będziesz dumny i zakochany… Wtedy Twoja wolność urośnie. Netia. GigaWolność.
Każdy człowiek doświadczył kiedyś tego uczucia. Duma i podniecenie, kiedy przeżywamy jakieś wydarzenie po raz pierwszy lub udaje się nam coś, co do tej pory bezskutecznie próbowaliśmy zrobić. Pierwsza jazda samochodem bez instruktora, pierwszy udany skok na desce surfingowej, telefon od wymarzonego pracodawcy, czy trzymanie na rękach nowo narodzonego dziecka. O takich chwilach mówi się, że „dodają skrzydeł”. Nic dziwnego – wtedy ludzie czują się wyjątkowo wolni. Netia nazwała to uczucie GigaWolnością. Od dzisiaj jest to nowy claim marki, ale również uczucie, do którego odwoływać się będzie marka w swojej komunikacji.
Wraz ze zmianą claimu Netia zmienia stylistykę swoich reklam, które nie będą się już opierały wyłącznie na humorze. W spotach reklamowych wprowadzających nową platformę nie występuje Tomasz Kot. Głównymi bohaterami będą zwykli ludzie oraz… kolorowe kropki, czyli branding Netii. To właśnie netiowe kropki stają się integralnym elementem każdej kreacji, stanowiąc dopełnienie przedstawianej rzeczywistości, tworząc historie ludzi i wyrażając ich emocje. Odpowiedni dobór kropkowych grafik do przedstawianych scen, pozwala uzyskać różne natężenia emocji, takich jak humor, patos, lub też ironiczną wyniosłość. Całości towarzyszy muzyka czerpiąca inspirację z brzmień etnicznych. Do współpracy przy tworzeniu nowych spotów reklamowych Netia zaprosiła reżysera Jacka Borcucha, który swoimi dotychczasowymi filmami („Tulipany”, „Wszystko, co kocham”, „Nieulotne” i inne) pokazał, że jak mało który reżyser potrafi wydobyć i przedstawić ludzkie emocje.
– Netia, poprzez swój nowy styl komunikacji pokazuje, że liczą się indywidualne potrzeby użytkowników – ludzi aktywnych, poszukujących, ceniących swoją wolność i niezależność. Skupia się na człowieku i jego historii, emocjach, których doświadcza w zetknięciu z produktami Netii, a nie na samych produktach i ich cechach. – mówi Michał Dolny, Dyrektor Departamentu Marketingu Netii.
Przy tworzeniu nowej platformy komunikacji GigaWolność, Netia współpracowała z agencją Brasil (która odpowiada m.in. za kreację spotów reklamowych) oraz z firmą Stratosfera. Za zakup mediów odpowiadał dom mediowy Carat Polska.