Ericsson otworzy w 2008 roku Globalne Centrum Nadzoru i Zarządzania Sieci (Network Operation Center NOC) w Polsce. Centrum będzie obsługiwać globalną sieć korporacyjną Ericsson, a także 100 klientów firmy z całego świata. Nowa organizacja zostanie włączona do istniejącego już lokalnego NOC.
Network Operational Center (NOC) w Polsce znajduje się w Warszawie oraz Katowicach. Planuje się zatrudnienie dodatkowych 100 pracowników. Z uwagi na całodobowy tryb pracy centrum operacyjnego konieczne będzie zatrudnienie inżynierów z dobrą znajomością języka angielskiego, zarówno tych którzy dopiero ukończyli studia techniczne i zaczynają swoją karierę zawodową jak i doświadczonych specjalistów IT. Nowe funkcje dla polskiego NOC będą wdrażane stopniowo w trakcie 2008 roku wraz z falą nowych zatrudnień oraz intensywnych szkoleń w Sztokholmie i Warszawie.
Polski Network Operational Center (NOC) jest jednym z ośmiu istniejących już centrów operacyjnych na świecie. Jako jedyny będzie serwisował sieć własną firmy Ericsson, będąc jednocześnie największym centrum operacyjnym obsługującym sieci stacjonarne.
Istniejący Service Desk Functions zostanie powiększony o 20 procent pracowników NOC w Katowicach.
„Polska dzięki wynikom osiąganym przez nasz NOC była oceniana w firmie Ericsson jako jedno z najlepszych miejsc na lokalizację Globalnego Centrum Nadzoru i Zarządzania Sieci. Zawarcie kontraktów na zarządzanie siecią firm Netia i Polkomtel pozwala nam konsekwentnie budować dominującą pozycję i kompetencje w obszarze Managed Services”. – powiedział Lars. E. Svensson, prezes Ericsson Sp. o.o.