Branża teleinformatyczna staje się coraz bardziej konwergentna. Realizowanych jest wiele dużych projektów związanych z transformacją i powstają złożone sieci zawierające elementy różnych dostawców i różne technologie. Analitycy uważają, że operatorzy powinni zwiększać wydajność sieci i poprawiać jakość obsługi klientów, a jednocześnie obniżać koszty operacyjne. Aby sprostać temu wyzwaniu, operatorzy na całym świecie coraz częściej decydują się na outsourcing operacji sieciowych i
niektórych innych usług profesjonalnych przez powierzanie ich wyspecjalizowanym firmom, takim jak Ericsson. Podejście to pozwala operatorom skupić się na swojej działalności podstawowej, czyli na sprzedaży, marketingu i utrzymywaniu dobrych relacji z użytkownikami.
Ericsson obsługuje tych klientów za pośrednictwem czterech globalnych centrów usługowych (Global Service Centers — GSC), z których jedno znajduje się w Chinach i ma oddziały w Pekinie, Wuhanie, Kantonie i Dalianie. Aby nadal zapewniać swoim klientom wysoką jakość i efektywność usług w skali globalnej i lokalnej, GSC w Chinach utworzyło piąty oddział w Xi’an.
W nowym oddziale jest już zatrudnionych 300 wysoko wykwalifikowanych specjalistów w dziedzinie teleinformatyki i związanych z nią usług. Obejmuje on utworzone przez firmę Ericsson pierwsze globalne centrum sterowania sieciami (GNOC) w Azji Wschodniej oraz nowe centrum usług standardowych. Te nowe centra będą dopełnieniem i rozszerzeniem oferty działu usług globalnych firmy Ericsson.
Orvar Hurtig, szef działu świadczenia usług w firmie Ericsson, powiedział: –Globalizacja i centralizacja zapewni poprawę efektywności i jakości obsługi naszych klientów.Utworzony w Xi’an nowy oddział globalnego centrum usługowego w Chinach pozwoli nam zwiększyć zakres sterowania sieciami w tym regionie oraz globalne możliwości świadczenia usług standardowych.
Zhao Juntao, prezes Ericsson China, powiedział: –Jesteśmy bardzo zadowoleni z utworzenia czwartego globalnego centrum sterowania sieciami w Xi’an, gdzie prowadzimy działalność biznesową od ponad dziesięciu lat. Jestem przekonany, że dynamiczny wzrost gospodarczy zachodnich Chin oraz duża koncentracja specjalistów w dziedzinie teleinformatyki w Xi’an przyczynią się do szybkiego rozwoju tego nowego centrum. Przyniesie to ewidentne korzyści naszym globalnym klientom, których będziemy stąd zdalnie obsługiwać.
Każde z globalnych centrów usługowych firmy Ericsson w Chinach, Indiach, Meksyku i Rumunii ma swoje dopełnienie w postaci globalnego centrum sterowania sieciami. Firma Ericsson stawia sobie za cel gwarantowanie wysokiej jakości, produktywności i opłacalności oferowanych usług. Centra zaspokajają zapotrzebowanie globalne i regionalne zapewniając specjalistyczną wiedzę i efekt skali w szerokim zakresie usług obejmującym integrację, eksploatację sieci i obsługę klientów. Aktualnie Ericsson obsługuje sieci, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów, i zarządza sieciami, które mają ponad 900 milionów abonentów na całym świecie.