W bieżącym roku średni czas korzystania przez polskich użytkowników z wideo w sieci wyniesie 40 min dziennie, o 14 proc. więcej niż rok wcześniej. Globalne wydatki na reklamę wideo w sieci wzrosną o 23 proc., do 27,2 mld dolarów – prognozuje agencja mediowa Zenith. Średni czas korzystania przez polskich użytkowników z wideo w sieci jest szacowany przez Zenith na 40 minut dziennie (o 14 proc. więcej niż w ubiegłym roku), podczas gdy przeciętny wynik dla 63 rynków z całego świata objętych badaniem
to 47,4 minuty, o 20 proc. więcej niż przed rokiem.
W naszym kraju internauci na komputerach stacjonarnych oglądają wideo internetowe średnio przez 22 minuty każdego dnia (o 10 proc. więcej niż w ubiegłym roku), a na smartfonach i tabletach – przez 18 minut (po wzroście o 20 proc. w skali roku). Globalnie wynik na urządzeniach stacjonarnych wyniósł 18,6 minuty (o 2 proc. więcej niż rok temu), a na urządzeniach mobilnych – 28,8 minuty (aż o 35 proc. więcej niż przed rokiem). Zenith prognozuje, że w najbliższych latach czas korzystania z wideo internetowego na komputerach będzie malał – w 2018 roku o 1 proc., a w 2019 roku o 2 proc. Za to na smartfonach i tabletach nastąpią wzrosty o, odpowiednio, 25 i 29 proc. W efekcie w 2019 roku już 72 proc. konsumpcji wideo internetowego będzie się odbywało na urządzeniach mobilnych, wobec 61 proc. w ubiegłym roku.
Według Zenith globalne wydatki na reklamę wideo w sieci wzrosną w bieżącym roku o 23 proc., do 27,2 mld dolarów. Procentowo będzie to niższy wzrost niż w poprzednich latach (w 2014 roku wyniósł 37 proc.). W 2018 roku te nakłady zwiększą się o 21 proc., a w 2019 roku – o 17 proc., do 38,7 mld dolarów. W Polsce w bieżącym roku wzrosną o 33 proc. W 2019 roku reklama wideo będzie stanowić już 31 proc. całej wartości reklamy wideo wobec 21 proc. w 2012 roku i 28 proc. w bieżącym roku.