Rynek telewizorów ulega ciągłym zmianom. Nowe technologie, nowe standardy oraz nowe możliwości w zakresie konsumpcji treści rozwijają się bardzo dynamicznie. Firma Samsung zaprosiła przedstawicieli mediów do dyskusji nad najważniejszymi trendami i perspektywami dla globalnego rynku telewizorów, a także do wymiany poglądów na temat kierunków działalności przedsiębiorstwa.
Podczas spotkania, które odbyło się w Seulu, omawiano między innymi kwestię rosnącego zapotrzebowania na wielkoekranowe telewizory UHD oraz niedogodności, na które dziś skarżą się użytkownicy sprzętu.
Popyt na wielkoekranowe telewizory UHD
Według pracowni badań rynku GfK i NPD, w okresie od stycznia do sierpnia 2017 roku ponad 40 procent przychodów ze sprzedaży telewizorów na świecie przypadało na odbiorniki wielkoekranowe o przekątnej ekranu powyżej 55 cali. W Ameryce Północnej duże telewizory z ekranami większymi niż 55 i 60 cali stanowiły odpowiednio 60 i 30 procent sprzedaży.
Jeżeli chodzi o rozdzielczość, widać przejście od standardu Full HD do Ultra HD. Od stycznia do sierpnia bieżącego roku, zgodnie z danymi zebranymi przez GfK i NPD, na telewizory UHD przypadało ponad 50 procent przychodów ze sprzedaży na globalnym rynku telewizorów, przy czym w Ameryce Północnej, Europie i Korei odsetek ten był nawet większy i wyniósł od 60 do 70 procent.
Według GfK i NPD, między styczniem a sierpniem 2017 roku Samsung zajmował pierwszą pozycję na rynku. Na markę tę przypadało 34 procent globalnych przychodów ze sprzedaży telewizorów — to więcej niż udziały drugiego i trzeciego producenta w rankingu łącznie. Firma odnotowała także 42‑procentowy udział w rynku dużych telewizorów (60 cali i większych) oraz 38‑procentowy udział w rynku telewizorów UHD. Samsung był również liderem w poszczególnych kategoriach cenowych: 44 procent udziału w segmencie telewizorów kosztujących powyżej 1500 USD i 37 procent w przypadku telewizorów w cenie od 2500 USD wzwyż.
Potrzebne telewizory łatwiejsze w obsłudze
Użytkownicy nadal mają spore oczekiwania w zakresie łatwości obsługi telewizorów. Aby poznać i doprecyzować potrzeby klientów, firma Samsung przeprowadziła niedawno badania na rynkach amerykańskim i niemieckim. W każdym z tych krajów zebrano opinię ponad 1000 konsumentów, którzy zamierzali kupić nowy telewizor. Okazało się, że 23 procent respondentów w USA i 15 procent w Niemczech jako pierwszą niedogodność wskazało „skomplikowane połączenia kablowe”. Ankietowani skarżyli się też na trudności z podłączaniem zewnętrznych urządzeń do telewizora, niewygodne wpisywanie danych na ekranie oraz uciążliwą nawigację w menu urządzeń typu Smart TV.
W zgodzie z globalnymi trendami
Uwzględniając panujące trendy oraz potrzeby klientów wynikające z prowadzonych badań, Samsung zamierza wzmocnić swoją wiodącą pozycję na globalnym rynku telewizorów.
Strategia firmy Samsung zakłada oferowanie klientom najszerszego asortymentu telewizorów wielkoekranowych, w tym odbiorników QLED oraz telewizorów UHD klasy Premium z ekranami o przekątnej 65, 75, 82 i 88 cali, a także ekranów zakrzywionych i płaskich.
Pozytywne recenzje zbierają również telewizyjne akcesoria Samsung. Przykładem może być Invisible Connection, czyli jeden, niemal niewidoczny przewód optyczny łączący telewizor z modułem One Connect, do którego podłączane są urządzenia zewnętrzne, np. dekodery, odtwarzacze czy konsole. W codziennej obsłudze pomocne są także takie rozwiązania, jak automatyczne wykrywanie źródła czy pilot Smart Control, który umożliwia sterowanie wieloma urządzeniami podłączonymi do telewizora.