wtorek, 19 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Google ma chrapkę na komórki

    Zobacz również

    Jak czytamy w Gazecie Wyborczej E-gigant robi podchody pod rynek telekomunikacyjny. Stawką jest wciąż niewielki, za to szybko rosnący rynek reklam kierowanych bezpośrednio na komórki. I – być może – plan taryfowy bez abonamentu i opłat za rozmowy

    - Reklama -

    Analitycy z Yankee Group oszacowali, że w 2006 r. na e-reklamy na
    komórkach firmy wydały ok. 60 milionów dolarów. Prognozy wskazują, że w
    tym roku kwota ta wzrośnie aż czterokrotnie do poziomu 275 milionów , a
    w roku 2010 ma już wynosić 2,2 miliarda dolarów.

    Google
    zdaje sobie sprawę z opłacalności tego typu inwestycji, dlatego stara
    się pozyskać umowy z operatorami w rożnych krajach. nie jest to zadanie
    łatwe. Firma ma ugruntowaną pozycje jeśli chodzi o dostęp do zasobów
    internatowych poprzez komputery, ale na rynku komórek jest nowym
    graczem i tą pozycje musi dopiero wypracowywać. Dlatego firma
    przygotowała dwie strategie pierwsza z nich bedzie polegała na
    nakłonieniu operatorów i
    producentów do tego, by sprzedawali telefony przyjazne Google, czyli
    takie, które będą w pełni wykorzystywały możliwości różnych aplikacji
    spółki. Druga strategi polega na wprowadzeniu do sprzedaży własnych
    telefonów, które będą zaprojektowane w sposób ułatwiający korzystanie z
    aplikacji Google i będą posiadały odpowiednie oprogramowanie. Jak pisze
    „The Wall Street Journal” osoby, które widziały prototypy,
    twierdzą, że nie są one tak rewolucyjne jak iPhone
    (za to obsługują i Wi-Fi, i sieć 3G, mają też wbudowany moduł GPS).
    Jeden z prototypów przypomina ponoć płaską Nokię z wysuwaną klawiaturą.
    Inny kształtem zbliżony jest do Treo czy BlackBerry.

    W Europie spółka ma umowy z Vodafone i T-Mobile, które klientom
    nastawionym na częste korzystanie z internetu w komórce w okienku
    powitalnym na ekranie telefonu serwują wyszukiwarkę Google. Podobne
    umowy spółka podpisała w Azji z China Mobile czy japońskim operatorem
    KDDI – czytamy w Gazecie Wyborczej.

    guest
    0 Comments
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Visa Flexible Credential zmienia karty z myślą o cyfrowej przyszłości i staje się rozwiązaniem globalnym

    Karta płatnicza nie zmieniała się przez lata. Została stworzona dla analogowego świata – jedna karta służąca do jednego celu,...