Pozycja rynkowa Google Search, która od lat jest światową potęgą wśród wyszukiwarek, nigdy nie była tak słaba. Obecnie udział najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie spadł do 75% rynku. Czy ktoś jest w stanie zagrozić pozycji Google? Google Search, choć ze spadkami sięgającymi 2,5% udziału w rynku w ciągu ostatnich 3 miesięcy, wciąż utrzymuję pozycję lidera.
Według badań firmy StatCounter, światowy gigant technologiczny kontroluje blisko 75% rynku wyszukiwarek internetowych i raczej niewiele wskazuje na to, że w najbliższym czasie ta sytuacja miałaby się zmienić.
Jednak coraz bardziej interesująca jest rozgrywka pomiędzy pozostałymi firmami na rynku. Po ubiegłorocznej informacji o zakończeniu współpracy Mozilli i Google’a, miejsce giganta ma zająć Yahoo!
To właśnie wyszukiwarka Yahoo! najbardziej korzysta na złej passie Google. W okresie 2,5 procentowego spadku giganta z Mountain View, jej udziały w rynku wzrosły o 2,3%. Z 300 milionami użytkowników miesięcznie Yahoo! Search jest trzecią wyszukiwarką na świecie pod względem popularności.
Drugie miejsce należy do silnie promowanej przez Microsoft wyszukiwarki Bing. Wraz z Yahoo! zyskują coraz większą popularność na fali spadków Google Search. Z Binga korzysta 350 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie. Choć jest ich coraz więcej, nadal stanowią nieco ponad 1/3 wszystkich użytkowników Google Search.
Wśród pozostałych wyszukiwarek popularnością cieszą się amerykańskie Ask i Aol Search. Łącznie korzysta z nich 375 milionów użytkowników miesięcznie. Na rynku obecne są również niszowe projekty jak DuckDuckGo, czy Dogpile. Jednak zawirowania na samym szczycie nie powodują wśród nich większych zmian. 5 najpopularniejszych wyszukiwarek na świecie notuje wynik 2,1 miliarda odwiedzin unikalnych użytkowników miesięcznie.