poniedziałek, 23 września, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Google wkracza na rynek telefonii

    Zobacz również

    Własna komórka, oprogramowanie dla telefonów mobilnych, a także koncesja na sieć przenośnej telefonii, to najnowsze plany Google. Koncern przygotowuje się do mocnego wejścia na rynek telekomunikacyjny (DI)

    - Reklama -

    O pracach nad własnym telefonem oraz innych inwestycjach w sektorze telekomunikacyjnym poinformował The Wall Street Journal, powołując się na osobę uczestniczącą w projekcie, który (według szacunkowych danych) pochłonął już kilkaset milionów dolarów.

    Zdaniem gazety, telefon najwcześniej pojawi się na rynku w przyszłym
    roku, jednak już teraz Google przedstawił pierwsze prototypy swej
    komórki amerykańskim operatorom mobilnym – AT&T, T-Mobile USA oraz
    Verizon Wireless. Nie wiadomo jeszcze, kto miałby być producentem tego
    telefonu – wśród potencjalnych firm dość często wymieniana jest
    koreańska LG.

    Gigant prowadzi z operatorami również rozmowy dotyczące standaryzacji
    mobilnego oprogramowania. Koncern ma bowiem nadzieję, że skorzystają
    oni z jego własnych rozwiązań. Google pracuje intensywnie nad pełnym
    pakietem aplikacji dla telefonów komórkowych, obejmującym m.in. mobilną
    przeglądarkę internetową, program pocztowy, a także specjalną wersję
    wyszukiwarki.

    Z jednej strony używanie aplikacji przez klientów oznaczałoby dla
    operatorów komórkowych wzrost ilości sprzedanych pakietów danych, z
    drugiej jednak pozbawiłoby ich kontroli nad reklamami, które
    pojawiałyby się w telefonie. Zajęcie mobilnego rynku reklam jest jednym
    z głównych celów Google.

    Koncern ogłosił również swój udział w bitwie o licencję na sieć
    telefonii komórkowej w Stanach Zjednoczonych. W licytacji, która
    zakończyć ma się w styczniu 2008 r., Google chce zaoferować za sieć do
    4,6 miliarda dolarów.

    Jeśli wszystkie te plany by się spełniły, Google stałby się operatorem
    telekomunikacyjnym, producentem telefonów komórkowych i dostawcą
    oprogramowania do nich w jednym (nie wspominając o dotychczasowej
    działalności w internecie).

    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    OPPO na rzecz kultury: zapowiedź partnerstwa z UNESCO oraz start kampanii #CaptureMyCulture

    Z okazji swojego 20-lecia, OPPO zapowiada współpracę z UNESCO mającą na celu wspieranie edukacji kulturalnej i różnorodności poprzez nowoczesne...