Podczas tegorocznej edycji YouTube Works Awards „Miasto ING” w Roblox zwyciężyło w kategorii Ingenious Insight oraz Action Driver. Bank zdobył również główne wyróżnienie konkursu – Grand Prix. Jury konkursu doceniło ING za najlepiej zaadresowany insight oraz doskonały przykład innowacyjnego marketingu i wykorzystania mediów cyfrowych.
„Miasto ING” to gra edukacyjna, z którą ING pojawił się na platformie gamingowej Roblox jako pierwszy bank w Polsce. W wirtualnym świecie marki pod nazwą „Miasto ING” gracze mogą gromadzić wirtualne pieniądze poprzez wykonywanie różnych zadań i wyzwań. Gra pozwala trenować dobre nawyki związane z finansami w sposób najbardziej przyjazny, czyli przez zabawę. Gracze uczą się zarządzania pieniędzmi: oszczędzania i umiejętnego ich wydawania. W lutym 2023 roku gra została rozszerzona o moduł uczący bezpieczeństwa w sieci i dodany został tryb multiplayer.
W nagrodzonej edycji gry odbył się niezwykły koncert. Na wirtualnej scenie wystąpił youtuber i wykonawca Palion. W koncercie uczestniczyło ponad 55 tysięcy graczy – to niemal tyle, co na koncercie popularnego artysty na Stadionie Narodowym.
Reels drugiej odsłony „Miasta ING”:
Pierwszy polski koncert w Roblox zorganizowany w „Mieście ING” był pretekstem do zaprezentowania nowej odsłony gry, której motywem przewodnim jest bezpieczeństwo w sieci. Dlatego koncert nieoczekiwanie został przerwany, a uczestnicy wydarzenia mogli doświadczyć symulacji cyberzagrożenia. To wydarzenie było jednocześnie otwarciem i zaproszeniem do kolejnego sezonu gry. W nowej odsłonie na graczy czekały przygotowane w formie zabawy zadania i quizy z dostosowanymi do ich wieku pytaniami i wskazówkami. Nowe funkcje i zadania w grze są również dla rodziców dobrym polem do wspólnej zabawy i rozmowy, jak ważne jest przestrzeganie określonych zasad lub unikanie konkretnych sytuacji w internecie.
YouTube Works to konkurs organizowany przez Google w globalnym partnerstwie z Kantarem, w którym nagradzani są marketerzy tworzący najbardziej kreatywne i skuteczne kampanie na YouTube. Konkurs odbywa się w ponad 20 państwach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii i Japonii. Od 2021 roku do grona zwycięzców dołączyły także najlepsze kreacje z Polski. Jury – złożone z 28 specjalistów i specjalistek z branży marketingowej oraz niezależnych twórców – wybrało i wyróżniło statuetką YouTube Works te projekty, które w doskonały sposób połączyły ciekawy pomysł, precyzyjną realizację oraz wysoką skuteczność, a także wykorzystały w pełni potencjał reklamowy YouTube.
- Koncept strategiczny i nadzór nad przygotowaniem kampanii: Agencja kreatywna GONG
- Wdrożenie pomysłu i koncepcji Miasta ING: Game Changer
- Media: Mullen Lowe Media Hub