Interia w odpowiedzi na falę cyberataków w Polsce uruchomi 4 listopada kampanię edukacyjną „Świadomi w sieci”. Jej celem jest popularyzacja wiedzy na temat zagrożeń w Internecie. Projekt to kontynuacja prospołecznych akcji Interii m.in. „Wirtualny znaczy realny” i „Interia bez hejtu”. Jego partnerem merytorycznym jest Asseco Poland. W ramach projektu w portalu pojawią się praktyczne materiały, które w przystępny sposób przybliżą użytkownikom Interii tematykę cyberbezpieczeństwa.
– Już prawie wszyscy funkcjonujemy w dużym stopniu w wirtualnej rzeczywistości. Przez Internet robimy zakupy, płacimy rachunki, zamawiamy posiłki i komunikujemy się ze światem. Korzystanie z nowości i wygodnych rozwiązań często jednak wiąże się z licznymi zagrożeniami. Czasami wystarczy jeden telefon, sms, email albo niefortunne kliknięcie w link, żeby cyberprzestępca przywłaszczył nasze poufne dane albo oszczędności. W nowym cyklu „Świadomi w sieci” chcemy pomagać naszym użytkownikom lepiej rozpoznawać potencjalne niebezpieczeństwo. Znajomość pewnych mechanizmów okazuje się bowiem w wielu przypadkach najlepszą formą ochrony przed atakami w Internecie – mówi Paweł Czuryło, Zastępca Redaktora Naczelnego w Grupie Interia.
W ramach projektu w portalu pojawią się praktyczne materiały, które w przystępny sposób przybliżą użytkownikom Interii tematykę cyberbezpieczeństwa. Poznają oni m.in. skuteczne sposoby ochrony przed najpopularniejszymi metodami stosowanymi przez przestępców w Internecie (phishing, vishing, keyloggery, malware, ransomware). Znajdą także porady dotyczące bezpiecznego korzystania ze sklepów internetowych oraz bankowych usług online. Swoją wiedzę użytkownicy będą mogli przetestować w interaktywnym quzie. Dodatkowo odbędzie się webinar z ekspertem ds. bezpieczeństwa w sieci.
Partnerem merytorycznym kampanii jest Asseco Poland, lider cyfryzacji w Polsce i jeden z największych producentów oprogramowania w Europie.
– Przyspieszona cyfryzacja i przeniesienie wielu obszarów naszego życia do świata online niesie za sobą olbrzymie korzyści, ale powoduje także wzrost ilości cyberataków, które dotykają zarówno firmy, jak i konsumentów. Mogą one mieć negatywne skutki finansowe, biznesowe czy prawne. Najczęstszą przyczyną naruszeń cyberbezpieczeństwa jest błąd ludzki, dlatego tak ważna jest edukacja na temat zagrożeń w świecie online. Asseco jako największa polska firma informatyczna i lider cyfryzacji chce upowszechniać wiedzę dotyczącą cyberzagrożeń i podnosić kompetencje Polaków w tym obszarze – mówi Artur Wiza, Wiceprezes Zarządu Asseco Poland.
Materiały przygotowane w związku z akcją „”Świadomi w sieci”” będę pojawiały się cyklicznie (co dwa tygodnie) na stronie głównej portalu oraz w serwisie Biznes Interia.