Grupa ITI i Grupa Canal+ Zawierają Umowę Sprzedaży Udziałów w N-Vision B.V. na Rzecz Southbank Media Ltd., Brytyjskiej Spółki Zależnej od Scripps Networks Interactive. Scripps Networks Interactive zapłaci 584 miliony euro za 100% udziałów w N-Vision, która na etapie rozliczenia Umowy będzie posiadała bezpośrednio i pośrednio, poprzez Polish Television Holding B.V. („PTH”), w przybliżeniu 52,7% udziału w kapitale TVN S.A.
Scripps Networks Interactive przejmie zobowiązania wynikające z obligacji wyemitowanych zarówno przez Polish Television Holding jak i TVN o wartości nominalnej odpowiednio 300 i 540 milionów euro.
Scripps Networks Interactive jest jednym z wiodących producentów atrakcyjnych treści lifestylowych o tematyce kulinarnej, podróżniczej i związanej z prowadzeniem domu dla telewizji, internetu i nowych platform. Jest właścicielem popularnych marek telewizyjnych i internetowych takich jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country, które docierają łącznie do ponad 190 milionów odbiorców miesięcznie. Serwisy internetowe uzupełniają treści telewizyjne o inspirujące informacyjne materiały video i mediów społecznościowych. W ujęciu globalnym kanały Scripps Networks Interactive docierają do milionów odbiorców w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki.
Markus Tellenbach, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny TVN S.A., powiedział: – Umowa ze Scripps Networks Interactive jest wyrazem uznania dla ciężkiej pracy i zaangażowania każdego z pracowników TVN w stworzenie największej i najbardziej znanej firmy medialnej w Polsce. Zespół Scripps Networks Interactive zdaje sobie sprawę ze znaczenia polskiego rynku i z wagi jaką ma tworzenie inspirujących treści, które przykuwają uwagę odbiorców. Cieszy nas, że staniemy się częścią Scripps Networks Interactive oraz, że w nadchodzących latach będziemy razem rozwijać i wzmacniać pozycję naszej firmy.
Kenneth W. Lowe, Przewodniczący Rady Nadzorczej, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Scripps Networks Interactive, stwierdził: – Transakcja ta stanowi ważny krok w nieustającym strategicznym umacnianiu naszej międzynarodowej pozycji oraz zapewnia nam znaczący wzrost zasięgu w Europie. Polska posiada dynamiczny rynek medialny z dużym potencjałem rozwojowym. TVN posiada imponujące portfolio kanałów oraz serwisów i stanowi niezwykle kreatywną firmę, osiągającą pod kierownictwem Markusa Tellenbacha świetne wyniki finansowe. TVN będzie znaczącym wzmocnieniem dla działalności Scripps Networks Interactive i cieszy nas perspektywa pracy nad osiągnięciem naszych ambitnych celów w regionie, razem z całym zespołem TVN.
Bruno Valsangiacomo, Prezydent i współzałożyciel Grupy ITI, skomentował: – Wraz z naszym partnerem, Grupą Canal+, uzgodniliśmy warunki sprzedaży naszego większościowego udziału w TVN. Jesteśmy dumni, że możemy przekazać spółkę w ręce Scripps Networks Interactive – firmy o 140-letniej historii, jednej z najlepiej przewidujących nowe trendy koncernów mediowych w Ameryce. Po utworzeniu TVN w 1997 roku i zapewnieniu jej pozycji najważniejszej telewizję w Polsce, najistotniejszym naszym celem było zabezpieczenie ciągłości działania, utrzymania wysokiej jakości oraz dziennikarskiej niezależności firmy. Jestem przekonany, że Scripps Networks Interactive jest idealnym partnerem dla TVN, takim który zapewni spółce dalszy rozwój, jednocześnie ze świeżym spojrzeniem na polski rynek mediów.
Zamknięcie Umowy uzależnione jest od spełnienia zwyczajowych warunków zawieszających, w tym uzyskania właściwych zgód regulacyjnych.
Nomura International Plc pełni rolę wyłącznego doradcy finansowego TVN. J.P. Morgan Limited oraz Bank of America Merrill Lynch są doradcami finansowymi Grupy ITI i Grupy Canal+.