Grupa TP już po raz drugi z rzędu została zwycięzcą konkursu „Liderzy Filantropii 2007″, organizowanego przez Forum Darczyńców, Warszawską Giełdę Papierów Wartościowych i miesięcznik „Forbes”. Ranking brał pod uwagę wielkość środków, jakie firmy przekazały na cele dobroczynne w 2007 roku.
– Cieszę się, że nasze działania są doceniane. Środki, które Grupa TP co roku przeznacza na działania dobroczynne pozwalają rozwiązać wiele realnych problemów. Dzięki nim polscy uczniowie mają często lepszy dostęp do internetu w szkołach, niż ich koledzy z bogatszych krajów Europy. Od kilku lat dzieciom, którym przydarzy się pobyt w szpitalu, dajemy możliwość dzwonienia do swoich rodziców za darmo. To bardzo ważne programy, z których jesteśmy dumni – powiedział Maciej Witucki, prezes Zarządu Telekomunikacji Polskiej.
TP podobnie jak w ubiegłym roku, zajęła pierwsze miejsce jako firma, która przeznaczyła na cele społeczne największą ilość środków oraz trzecie miejscu w kategorii „firma, która przekazała na cele społeczne największy odsetek swoich dochodów przed opodatkowaniem”.
Decyzja o przeznaczeniu części zysków na cele dobroczynne jest corocznie podejmowana przez udziałowców, podczas Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy. Na zasadach dobrowolności rezygnują oni z części zysków. W 2007 roku Grupa TP przekazała na cele społeczne ponad 26 mln zł.
TP i PTK Centertel poprzez powołaną przez siebie Fundację Grupy TP prowadzą i finansują tak znane programy charytatywne i edukacyjne, jak „Telefon do Mamy”, „Edukacja z Internetem”, „Dźwięki Marzeń” czy „Szkoła bez przemocy”. TP aktywnie angażuje się również w budowę społeczeństwa informacyjnego.
Ranking „Liderów Filantropii” został w Polsce zorganizowany po raz pierwszy w 2007 roku. Nad rzetelnością konkursu czuwała firma audytorska PriceWaterhouseCoopers. Nagrody zostaną wręczone laureatom 17 grudnia 2008 roku na Forbes Executive Forum.