Strony społecznościowe, takie jak Facebook, będą głównym środkiem dystrybucji gier na urządzenia mobilne. W zeszłym roku zabrakło znaczących inwestycji operatorów telefonii komórkowych w rozwój tego rynku.
W związku z tym producenci gier zaczynają wykładać własne środki na marketing, aby zwiększyć przychody. „Rynek gier mobilnych od dłuższego czasu przestał się rozwijać. Zaledwie 5% użytkowników faktycznie rejestruje i kupuje gry, w serwisach, które to oferują”, mówi Daniel Winterbottom, analityk z firmy Informa. „Operatorzy telefonii przeznaczają bardzo niewielkie środki na promocję nowych tytułów.”
Tacy producenci gier, jak Digital Chocolate, zaczynają promować swoje produkcje samodzielnie, zwłaszcza w portalach społecznościowych. Umieszczenie gry Tower Bloxx w serwisie Facebook, przyniosło wymierny efekt – 400 tys. nabywców tego tytułu.
„Rezultaty tej decyzji przerosły nasze oczekiwania”, mówi Ilkka Paananen, odpowiedzialny za projektowanie gier w firmie Digital Chocolate. „W tym roku planujemy sprzedawać w ten sposób wszystkie nasze najważniejsze produkcje.”