Cyfrowy Polsat przygotowuje się do startu z usługami telefonii komórkowej. Halo Polsat będzie działać w modelu pełnego operatora wirtualnej telefonii komórkowej (MVNO). W chwili obecnej spółka finalizuje wdrażanie systemu do pełnej obsługi rozliczeń usług telekomunikacyjnych.
Oracle Communications Billing and Revenue Management (BRM) to kompleksowe, konwergentne rozwiązanie, którego Cyfrowy Polsat będzie używał do obsługi billingu i zarządzania przychodami swojej nowej usługi telekomunikacyjnej Halo Polsat.
System Oracle Communications Billing and Revenue Management, oparty na oprogramowaniu Portal Software, jest kompletnym rozwiązaniem do zarządzania przychodami, w tym do analizowania rynku, budowania konkurencyjnych ofert cenowych, wyceny dokonywanej w czasie rzeczywistym, kontroli połączeń w zależności od salda abonenta, fakturowania, obsługi płatności, windykacji należności i zarządzania kontaktami z klientami oraz obsługi nowych produktów i usług oferowanych przez operatora GSM. Platforma Oracle zapewnia spójną obsługę wszystkich typów usług telekomunikacyjnych adresowanych do segmentu klientów indywidualnych oraz biznesowych, rozliczanych w trybie post-paid, pre-paid oraz mieszanym (miksy), a także umożliwia rozliczenia hurtowe z innymi operatorami telekomunikacyjnymi, w tym roaming oraz interconnect.
Oprogramowanie Oracle wybraliśmy przede wszystkim z uwagi na jego doskonałe referencje na świecie i w Polsce. Pakiet ten jest rozwiązaniem bardzo funkcjonalnym i sprawdzonym w wielu instalacjach, jest efektywny i ekonomiczny, a także stabilny i skalowalny. – powiedział Romuald Zadrożny, Dyrektor Pionu Telekomunikacji ds. Operacyjnych firmy Cyfrowy Polsat S.A. System Oracle pozwoli nam na obsługę dowolnej liczby abonentów, szybkie uruchamianie nowych usług, łatwe zarządzanie należnościami od klientów i rozliczanie się z partnerami. Będzie także obsługiwał wszystkie serwisy multimedialne, które planujemy uruchamiać w przyszłości.
Będący nową wersją pakietu Portal Sofware system Oracle Communications BRM jest nieformalnym standardem w branży operatorów GSM. Używają go na świecie takie firmy jak France Telecom, Vodafone, US Cellular, Telecom Argentina, Sony, XM Satellite Radio czy Telstra oraz w różnym zakresie prawie wszyscy operatorzy w Polsce.- komentuje Dariusz Brankowski z działu Oracle Communications Global Business Unit. Co więcej, jak podają statystyki, 17 z 20 największych operatorów telekomunikacyjnych na świecie swoje systemy informatyczne oparło o technologię Oracle, co stanowi 90% tego sektora rynku.
Platforma Cyfrowy Polsat wybrała model pełnego MVNO. Swoje usługi będzie świadczyć w oparciu o sieć radiową Ery, natomiast zaprojektowała własną sieć telekomunikacyjną i będzie działać w oparciu o własny kod dostępu PL12, własne punkty styku, umowy interconnectowe regulujące współpracę ze wszystkimi graczami obecnymi na polskim rynku i sto kilkadziesiąt umów roamingowych. Cyfrowy Polsat będzie również posiadał własny system bilingowy i CRM.